Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KLASİK DİN FELSEFESİNİN PROBLEMLERİ Birinci Düzey FDB555 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN ERTÜRK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Ramazan Ertürk; YRD.DOÇ. DR. CENAN KUVANCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Özcan AKDAĞ, Abdullah AKGÜL
Dersin Veriliş Şekli Takrir ve tartışma
Dersin Amacı Din felsefesinin klasik konuları hakkında derin ve genişlik arzeden bir kavrayış elde etmek
Dersin Tanımı Din felsefesinin klasik konularını, belli başlı filozofların görüşlerine atıfta bulunarak, tartışmak

Dersin İçeriği
1 Din felsefesinin klasik konularına giriş
2 Tanrı âlemi nasıl yarattı
3 Gazzalî ve İbn Sina`nın âlemin yaratılışı hakkındaki görüşlerinin karşılaştırılması
4 Sebep-sonuç bağı hakkındaki tartışmalar
5 Tanrı tikelleri bilir mi
6 Dinî ahlâk nesnel mi öznel mi
7 Tanır`nın mahiyet ve sıfatları
8 Tanrı`nın varlığı
9 Yaratma
10 Vahiy
11 Tanrı-ahlâk ilişkisi
12 Dinî söylemin epistemolojik boyutları
13 Ölüm sonrası hayat
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Din felsefesinin klasik konularını bilir
2 Bir bilgi kaynağı olarak vahyin epistemolojik değerini bilir
3 Tanrı`nın varlığına ilişkin klasik delilleri bilir
4 Aklı-vahiy ilişkisi hakkındaki geleneksel tartışmaları bilir
5 Gazzalî`nin Meşşaî filozoflara yönelttiği eleştirileri bilir
6 Meşşaî gelenceğin Gazzalî karşısında geliştirdiği argümanları bilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Filozofların Tutarsızlığı, Gazzalî. Filozofların Tutarsızlığının Tutarsızlığı, İbn Rüşd.
Yardımcı Kaynaklar Ortaçağ İslam Felsefesine Giriş, Oliver Leaman. İslam Felsefesi Tarihi, Ed. Seyyid Hüseyin Nasr, Oliver Leaman.

Ders İle İlgili Dosyalar