Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KRONİK HASTALARDA EVDE BAKIM Üçüncü Düzey RSH 606 Seçmeli 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HANDAN ZİNCİR, Yrd.Doç. Dr. Nuray ŞİMŞEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Aktif Yöntem
Dersin Amacı Bu ders sağlık bakım sistemi içinde, kronik ruhsal bir hastalığa sahip bireye evde bakım verme becerisi kazandırmayı amaçlar.
Dersin Tanımı Bu ders, Dünyada ve ülkemizde evde bakım hizmetleri, evde bakım süreci ve psikiyatrik rehabilitasyonu kapsayan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Evde Bakımın dünyada ve ülkemizde gelişimi
2 Kronik ruhsal hastalıklar ve evde bakım süreci
3 Psikiyatri hemşiresinin evde bakımdaki rolleri
4 Psikiyatrik rehabilitasyon ve tarihsel gelişimi
5 Ülkemizde evde bakım ve rehabilitasyona yönelik yasal düzenlemeler
6 Kuramsal bir modele göre evde bakım için bakım planı formu geliştirme
7 Kronik bir ruhsal hastalığa sahip bireye evde bakım verme
8 Kronik bir ruhsal hastalığa sahip bireye evde bakım verme
9 Kronik bir ruhsal hastalığa sahip bireye evde bakım verme
10 Kronik bir ruhsal hastalığa sahip bireye evde bakım verme
11 Kronik bir ruhsal hastalığa sahip bireye evde bakım verme
12 Kronik bir ruhsal hastalığa sahip bireye evde bakım verme
13 Kronik bir ruhsal hastalığa sahip bireye evde bakım verme
14 Bakım verme sürecini tartışma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Evde bakım hemşiresinin rol ve fonksiyonlarını tanımlar.
2 Ülkemizde ve dünyada evde bakımla ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
3 Kronik bir ruhsal hastalığa sahip bireye evinde bakım verebilir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneğini geliştirebilme
2 2- Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 3- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 4- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 5- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 6- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 3 24
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 30 30
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Engin E, Çam O. Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Medikal Kitapçılık,İzmir,2014. Clement I, Basic Concepts of Community Health Nursing, 2009.
Yardımcı Kaynaklar Konuya ilişkin internet kaynakları

Ders İle İlgili Dosyalar