Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPORDA YETENEK SEÇİMİ MODELLERİ İkinci Düzey BSB 559 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HÜRMÜZ KOÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Sporda Yetenek Seçimi Modelleri Anlatılarak, Üst Düzey Sporcu Yetiştirilmesinde Kriterlerin Oluşturulması Öğretilecek.
Dersin Tanımı Sportif bağlamda yetenek kavramı, belli bir alanda normalin üstünde ancak henüz tam gelişmemiş özelliklere denir

Dersin İçeriği
1 Yetenek Kavaramı ve Sporsal Yetenek
2 Yetenek Seçiminde Ölçüt Kullanımı
3 Yetenek Seçiminde Ön Şartlar
4 Yetenek Seçimi Türleri
5 Sportif Oyunlarda Yetenek Seçimi ve Temel İlkeleri
6 Yetenek Belirlemenin Aşamaları
7 Yetenekli Sporcuların Bazı Özellikleri
8 Spor Dallarına Göre Spora Başlama ve Branşlaşma Yaşları
9 Sportif Oyunlarda Branşlara Özgü Yetenek Seçimi
10 Yetenek Seçiminde Kullanılan Testler
11 Avrupa Ülkelerinde Yetenek Seçimi Modelleri
12 Avrupa ve Ülkemizdeki Yetenek Seçimi Modellerinin Karşılaştırılması
13 Bireysel Sporlarda Örnek Yetenek Seçimi Modeli
14 Takım Sporlarında Örnek Yetenek Seçimi Modeli
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yetenek seçimi aşamalarını bilir ve uygular.
2 Yetenek seçimind ekullanılan testleri uygular.
3 Yetenek seçiminde dikkat edilecek yapısal ve psiko-sosyal özellikleri bilir ve uygular.
4 Yetenekli sporcuların özelliklerini ayırt eder.
5 Sporda yetenek ve yetenek ile ilgili kavramları bilir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2 Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4 Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7 Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8 Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 12 2 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sporda Yetenek Arama Seçme ve Yönlendirme; K.Karl,Çeviri:Hale HARPUTLUOĞLU, Bağırqan Yayımevi,2001. Yardımcı Kaynaklar Antrenman Bilqisi;Y.SEVİM,Tutibay ,1997.
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders İle İlgili Dosyalar