Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA OKURYAZARLIĞI Birinci Düzey SEC 231 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Seyda Ozan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Öğrencilerin yazılı, görsel, işitsel ve sosyal medya ortamlarındaki mesaj ve iletileri eleştirel bakış açısıyla çözümleyebilmelerini sağlamak
Dersin Amacı Bu ders; medya okuryazarlığı kavramı, medya okuryazarlığının ortaya çıkışı ve önemi, medya okuryazarlığı kuramları, Dünyada medya okuryazarlığı uygulamaları, Türkiye’de medya okuryazarlığı uygulamaları ve medya analizleri konularını içermektedir.
Dersin Tanımı yok

Dersin İçeriği
1 Okuryazarlık Kavramı ve Medya Okuryazarlığına Giriş
2 Medya Okuryazarlığının Tarihsel Gelişimi ve İlişkili Kavramlar
3 Medya Analizi: Medyayı Okumak ve Yazmak
4 Medya Okuryazarlığı Modelleri ve İlkeleri
5 21.Yüzyılda Medya Okuryazarlığının Önemi ve İşlevi
6 Popüler Kültür, Sosyal Medya, ve Yaşam Boyu Öğrenme
7 Manipülasyon, Dezanformasyon ve Propaganda Süreçleri
8 Enformasyon Süreci ve İletişim Paradigmaları
9 Eleştirel Bakış Açısı ve Eleştirel Medya Okuryazarlığı
10 Medya Okuryazarlığına İlişkin Örnek Etkinlikler
11 Medya Okuryazarlığı Eğitiminde Örnek Ülke Uygulamaları
12 Türkiye’de Medya Okuryazarlığı
13 Siber Zorbalık Kavramı ve Basın Taraması
14 Medya Okuryazarlığının Hukuksal Boyutu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Medya terimlerini ve işleyişini bilir
2 Bilinçli bir medya okuryazarı olur
3 Medya Okuryazarlığı alanındaki kuramcıları bilir
4 Medyanın yapısal fonksiyonlarını bilir
5 Medyada manipülasyon, propaganda ve dezenformasyon kavramlarını açıklar
6 Türkiye''''de medya okuryazarlığının geldiği noktayı açıklar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4 İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5 Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6 İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7 İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8 İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9 Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10 İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11 Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     73
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Medya Okuryazarlığı - Melda Cinman Şimşek, Nurçay Türkoğlu - Pales Yayınları

Ders İle İlgili Dosyalar