Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Üçüncü Düzey DKA213 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET KORKMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Cemil Osmanoğlu
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Öğretme-öğrenmenin ana ilke, süreç ve kuramları hakkında temel bilgiler vermek, çeşitli öğrenme yaklaşım, yöntem ve teknikleri konusunda öğrencilerde bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersin Tanımı Öğretme-öğrenme ile ilgili ilkeler, süreçler, kuramlar vs. hakkında temel bilgiler veren, çeşitli öğrenme yaklaşım, yöntem ve teknikleri konusunda öğrencilere bilgi ve beceri kazandıran bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Öğretim ile ilgili kavramlar (Öğrenme, Öğretme, Öğretim, eğitim vb.)
2 Öğrenme-öğretme süreci ve öğretim ilkeleri.
3 Eğitim öğretim etkinliklerinin planlanması.
4 Eğitim programının öğeleri ve aralarındaki ilişkiler.
5 Öğretim amaçlarının belirlenmesi.
6 Öğretim içeriğinin seçilmesi ve düzenlenmesi.
7 Öğrenme kuramları ve öğretim modelleri.
8 Öğretim stratejileri.
9 Öğrenme-öğretme yöntem ve teknikleri 1.
10 Öğrenme-öğretme yöntem ve teknikleri 2.
11 Öğrenme-öğretme yöntem ve teknikleri 3.
12 Öğrenme-öğretme yöntem ve teknikleri 4.
13 Öğrenme stratejileri.
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarıyla tamamlayan her öğrenci; eğitim, öğretim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi gerekçeleriyle açıklayabilir.
2 Öğrenme ve öğretim sürecinin ilkelerini örneklerle açıklayabilir.
3 Öğretim program ve planlarının özelliklerini açıklayabilir; ilkelerine uygun öğretim planları hazırlayabilir.
4 Öğrenme kuramları ile öğretim kuramları arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
5 Öğrenme stratejileri ile öğretim stratejileri arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
6 Öğretim yöntemlerinin özelliklerini açıklayabilir.
7 Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri arasındaki ilişkiyi örnekleriyle açıklayabilir.
8 Öğretim konusuna uygun yöntem ve teknikleri seçebilir.
9 Öğrenme ve öğretme kuramlarının eğitim açısından sonuçlarını değerlendirebilir.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 12 2 24
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Veysel Sönmez; Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı yayıncılık, 2011; Ahmet Doğanay, Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yay., Ank, 2011
Yardımcı Kaynaklar Nuray Senemoğlu; Kuramdan Uygulamaya Gelişim, Öğrenme ve Öğretme, Gazi Kitabevi, Ankara, 2000; Mehmet Taşdemir-Muhsin Hesapçıoğlu, Öğretim ilke ve Yöntemleri, Nobel Yay. Ankara; Bilal Duman, Öğrenme-Öğretme Kuramları ve Süreç Temelli Öğretim, Anı Yay., Ankara; Hasan Yılmaz, A. Murat Sünbül, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Mikro yayın. Konya

Ders İle İlgili Dosyalar