Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TERMOELASTİSİTE Üçüncü Düzey MBM 524 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SEDAT ÖZDEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Bu dersin amacı, dış kuvvetler ve ısıl etkiler altındaki elastik cisimlerde meydana gelen şekil ve yer değiştirmelerin analitik ve nümerik metotlarla çözülebilmesi için öğrencileri gerekli bilgilerle donatmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders, lisansüstü öğrencilerinin, malzemelerin termal ve mekanik daveranışlarını inceleyerek tanmlamalarınmı sağlamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Malzemelerin elastik davranışı
2 Gerilme ve şekil değişirme
3 Gerilme altındaki kiriş ve tabakaların eğilmesi
4 Isıl gerilmelerin meydana gelişi
5 Isıl gerilmelerin sebep olduğu kalıcı gerilmelerin deneysel metodlarla hesaplanması
6 Isıl gerilmelerin matematiksel tahmini
7 Isıl gerilmelerinfarklı geometrilere uygulanması
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik ve mühendislik bilgilerini endüstriyel tasarımlara uygulama yeteneği kazanmak
2 Malzemelerin elastik davranışı ile stres ve şekil değişirme ilşkilerini inceleyecek bilgilerle donanma
3 Denge, sınır ve uygunluk denge denklemlerini kullanarak malzeme davranışlarına inceleyebilmek
4 Stres altındaki kiriş ve tabakaların eğilmesi analiz edebilmek
5 Termal streslerin sebep olduğu rezidal streslerin deneysel metodlarla hesaplayabilmek
6 Termal streslerin matematiksel tahminini yapabilmek
7 Termal streslerin farklı geometrilere uygulayabilmek
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 3 15 45
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Goodier, J.N and Timoshenko, S. P., “Theory of Elasticity” , McGraw-Hill Book Company, 1st Ed. 1934, 2nd Ed. 1951. 2. Ozden, S., “Influence of Process-Induced Stresses on the Mechanical Behaviour and Dimensional Stability of Thermoplastic Injection Mouldings”, PhD Thesis, University of Ulster, 1994.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar