Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TERMOELASTİSİTE İkinci Düzey MBM 524 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SEDAT ÖZDEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Bu dersin amacı, dış kuvvetler ve ısıl etkiler altındaki elastik cisimlerde meydana gelen şekil ve yer değiştirmelerin analitik ve nümerik metotlarla çözülebilmesi için öğrencileri gerekli bilgilerle donatmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders, lisansüstü öğrencilerinin, malzemelerin termal ve mekanik daveranışlarını inceleyerek tanmlamalarınmı sağlamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Malzemelerin elastik davranışı
2 Gerilme ve şekil değişirme
3 Gerilme altındaki kiriş ve tabakaların eğilmesi
4 Isıl gerilmelerin meydana gelişi
5 Isıl gerilmelerin sebep olduğu kalıcı gerilmelerin deneysel metodlarla hesaplanması
6 Isıl gerilmelerin matematiksel tahmini
7 Isıl gerilmelerinfarklı geometrilere uygulanması
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik ve mühendislik bilgilerini endüstriyel tasarımlara uygulama yeteneği kazanmak
2 Malzemelerin elastik davranışı ile stres ve şekil değişirme ilşkilerini inceleyecek bilgilerle donanma
3 Denge, sınır ve uygunluk denge denklemlerini kullanarak malzeme davranışlarına inceleyebilmek
4 Stres altındaki kiriş ve tabakaların eğilmesi analiz edebilmek
5 Termal streslerin sebep olduğu rezidal streslerin deneysel metodlarla hesaplayabilmek
6 Termal streslerin matematiksel tahminini yapabilmek
7 Termal streslerin farklı geometrilere uygulayabilmek
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 3 15 45
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Goodier, J.N and Timoshenko, S. P., “Theory of Elasticity” , McGraw-Hill Book Company, 1st Ed. 1934, 2nd Ed. 1951. 2. Ozden, S., “Influence of Process-Induced Stresses on the Mechanical Behaviour and Dimensional Stability of Thermoplastic Injection Mouldings”, PhD Thesis, University of Ulster, 1994.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar