Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ BESLENME I Birinci Düzey BDY 501 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BETÜL ÇİÇEK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BETÜL ÇİÇEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Diyetle aldığımız besinlerin vücudumuzda geçirdiği değişimi anlamak. Bu değişim sırasında makro besin ögelerinin (karbonhidratlar, proteinler, yağlar) geçtiği metabolik yolları ve bunların birbirleriyle olan detaylı ilişkilerini anlamak. Enerji oluşumu, vücut bileşimi, açlık-iştah mekanizmalarını detaylı incelemek.
Dersin Tanımı Vücudumuza besinler yoluyla aldığımız karbonhidratlar, proteinler, yağlar gibi makro besin ögelerinin vücuttan atılıncaya kadar geçirdiği tüm metabolik değişiklikler ve bu besin ögelerinin metabolizmaları sırasında girdiği ana metabolik yollar ile bunların birbiri ile olan ilişkilerini detaylı olarak inceler.

Dersin İçeriği
1 Vücut bileşimi
2 Açlık-iştah
3 Vücut bileşimi, Açlık-iştah makale sunumu
4 Enerji gereksinimi
5 Karbonhidratlar-1
6 Enerji gereksinimi, karbonhidratlar-1 makale sunumu
7 Karbonhidratlar-2
8 Ara sınav
9 Kan plazma proteinleri
10 Karbonhidratlar-2, kan plazma proteinleri makale sunumu
11 Enzimler
12 n-3 yağ asitleri
13 Enzimler, n-3 yağ asitleri makale sunumu
14 Genel tekrar
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi tamamlayan bir öğrenci, diyetle aldığımız besinlerin vücudumuzda geçirdiği değişimi açıklar.
2 Karbonhidratların geçtiği metabolik yolları ve etkileşimlerini açıklar.
3 Proteinlerin geçtiği metabolik yolları ve etkileşimlerini açıklar.
4 Yağların geçtiği metabolik yolları ve etkileşimlerini açıklar.
5 Enerji oluşum mekanizmalarını açıklar.
6 Vücut bileşimini açıklar.
7 Açlık-iştah mekanizmalarını açıklar.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 7 5 35
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     201
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1. Devlin T. Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations, Wiley-Liss Publications, USA, 1997. 2. Harper A. Review of Physiological Chemistry, 16th Edition, USA, 1997.

Ders İle İlgili Dosyalar