Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GELENEKSEL SPORLAR Birinci Düzey YSEÇ 217 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ MUSTAFA KARAKUŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Yüzme sporu hakkında temel teorik bilgilere sahip olma ve serbest, sırt üstü ve kurbağalama tekniklerinde en az 25 metre yüzebilme.
Dersin Tanımı yüzme

Dersin İçeriği
1 Yüzmenin temel bilimsel ve biyomekenik prensipleri
2 Suda güvenliğin temelleri ve ilk yardım
3 Suya alışma
4 Suda ilerleme ve su yüzeyinde kalabilme
5 Sırt üstü teknikte suda kayma ve ayak vuruşu
6 Sırt üstü teknikte kol çekişi
7 Sırt üstü teknikte ayak,kol koordinasyonu
8 Serbest teknikte ayak,kol koordinasyonu
9 vize sınavı
10 Serbest yüzme tekniğinde nefes alma ve kol çekişi
11 Serbest yüzme tekniğinde ayak-kol koordinasyonu
12 Kurbağalama teknikte ayak vuruşları
13 Kurbağalama teknikte kol çekişi ve koordinasyon
14 Dalışlar ve genel tekrar
15 final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yüzme sporu konusunda temel bilgilere sahip olma ve serbest, sırt üstü ve kurbağalama tekniklerini öğretim basamakları ile birlikte öğrenebilme ve bunları uygulayabilme.
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Spor yönetimi alanıyla ilgili yeterli bilgi ve beceri düzeyine sahip olmak.
2 Etik ve ahlaki anlamda toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket etmek.
3 Spor yönetimi alanıyla ilgili güncel kavram ve yasaları takip etmek.
4 Spor yönetimi alanıyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek.
5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, spor yönetimi alanıyla ilgili kendini sürekli geliştirebilmek.
6 İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilmek ve çözüm odaklı olmak.
7 Küresel anlamda güncel literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 Türkiye’de sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlamak.
9 Spor tesis ve kulüplerinin yönetim ile ilgili tüm plan ve programlarını gerçekleştirebilmek.
10 Küresel ve yerel anlamda sporu şekillendiren faktörleri açıklayabilmek.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 4 4 16
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 4 4 16
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     132
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı GSGM Yüzme Atlama ve Sutopu Federasyonu; Yüzme Öğretmeni El Kitabı, 1987, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Gregson,J.S., Kilpatric,J.T., Patrickson,W.C.; Austswim; Teaching of Swimming and Water Safety, Griffin Press Limited, South Australia,1986.

Ders İle İlgili Dosyalar