Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UYGULAMALI METİN ANALİZİ II Birinci Düzey RDE 104 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE- RUSÇA
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr.Öğrt.ÜYESİ HÜSEYİN PARLAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Hem fonetik, hem gramer derslerindeki konuları takip ederek belirli bir kelime hazinesinin oluşmasını sağlamak, doğru okuma ve okuduğunu anlama yönünde çalışmalarla öğrenciye pratik kazandırmayı amaçlıyor.
Dersin Tanımı Fonetik ve gramer derslerindeki teorik konuları takiben basit metinler üzerinde edinilen bilgileri uygulama, böylece okuma ve anlama becerisini oluşturmayı hedefler. Basit konuşma örnekleri ve çeşitli basit metinler üzerindeki çalışmalarda isimler, sıfatlar, sayılar, şahıs zamirleri, onların şahıslara ve hallere göre çekimine ağırlık verilerek inceleme yapılacaktır. Metin özetleme, soru sorma, kısa özeti anlatma şeklinde tekrarlara yer verilecektir.

Dersin İçeriği
1 "Охотник за камнем" ve "Мой брат студент" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
2 "Рыцарь Вася" ve "Диалоги" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
3 "Скрипка" ve "Оразование в России" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
4 "Задачка" ve "Что значит пройти по конкурсу" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
5 "Маша мамаша" ve "Экзамены" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
6 "Ты меня слышишь?" ve "Обычный день Марины" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
7 Konu tekrarı ve sınava hazırlık
8 vize sınavı
9 "Под яркими звёздами" adlı metin ve bu metine ait alıştırmalar yapılacak.
10 "Жаворонки и совы" ve "Диалоги" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
11 "Подарок" adlı metin ve bu metine ait alıştırmalar yapılacak.
12 "Марина едет на работу" ve "Диалоги" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
13 "повесть о жизни" adlı metin ve bu metine ait alıştırmalar yapılacak.
14 Konu tekrarı ve sınava hazırlık
15 final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilere güzel okuma becerileri kazandırılacak.
2 Doğru telaffuz yapmaları sağlanacak.
3 Okuduklarını anlayarak soruları yanıtlama becerileri geliştirilecek.
4 Hızlı okuma becerisi geliştirilecek.
5 Diyaloglar okutulurken kullanılması gereken mimikler ve jestlere dikkat edilecek.
6 Alıştırmalar sayesinde yazma becerisi ilerletilecek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Chitaem o Rosii po Russki, S.Petersburg, 1997
Yardımcı Kaynaklar Gavarite po russki, Moskova, 2005

Ders İle İlgili Dosyalar