Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ESTETİK İkinci Düzey MÜZ542 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı prof. Nigar Askerova
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli teorik
Dersin Amacı 1.Estetik bilimin tarihini:Tüm düşünürlerin güzellik, armoni,hakkında değerli fikirlerini; 2.Estetik bilimin teorisini: Güzel, çirkin, armoni, dis'armoni, ülvi, alçak, trajik v.s. estetik kategorileri anlatır. 3. Estetik bilimlerin Güzel sanatlar kısmı; Sanatın her bir dalının ifade araclarını,onun insana etkilerini açıklar
Dersin Tanımı Estetik ve felsefe ikilisinin bağlamında ontolojik tanım yapmak, estetik kategorileri açıklar, estetik kuramları tanıtır, sanat eserlerinin estetik kalıplarının çözülmesini ve sanat eserlerinin analizini yapar.

Dersin İçeriği
1 Estetik bilimine giriş
2 Eski Doğu mitoslarında güzellik anlayışı. Antik Yunan çağı filozoflarının estetik düşünceleri.
3 Ortaçağ din düşünürlerinin güzellik kanonları. Rönesans yaratıcılarının insan merkezli estetik anlayışı.
4 Klasik dönem yazarlarının anıtsal insan karakterleri.
5 Alman filozoflarının estetik görüşleri
6 Romantizm döneminde ironi ve paradoks kavramlarının geliştirilmesi. 20.yy düşünürlerin modern ve postmodern eserlerin estetiği hakkındaki düşünceleri
7 Vize
8 Estetik kavrmaları
9 Estetik uygulama türleri.
10 Sanatçı ve sanatçının tarih ve zamanla bağlantısı.
11 Sanat tüketicisinin rolü. Sanat ve toplum
12 Sanat eserlerine estetik yaklaşım
13 "Sanatın felsefesi, felsefenin sanatı" konulu projenin açıklanması
14 Proje sunumu
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Estetiğin tarihini bilmek
2 Estetik kavramlarını bilmek
3 Sanat eserlerinin estetik kavramlarıyla çözümleyebilmek
4 *
5 *
6 *
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 18 180
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Estetik ve sanat dersleri, M. Kagan, İmge Kitabevi, İstanbul, 1993 Avangard kuramı, Peter Burger, İletişim yay. İstanbul, 2003 Gerçeğin geri dönüşü, Hal FOster, Ayrıntı yay. İStanbul, 2009 Sanat Eğitiminde estetik, Aygül Aykut, Hayalperest Yay. 2012 Sanat ve estetik kuramları, NEjat Bozkurt, Asa Kitabevi, İStanbul, 2000 Güzelliğin tarihi, Umberto Eko, Doğan Kitapçılık, 2006 Sanat eserinin kökeni, Martin Heidegger, De-Ki Yay., İstanbul 2005
Yardımcı Kaynaklar Sanat Felsefesi, İ. Turgut, Üniversite Kitabevi Yay. İzmir 1993 Sanatın Felsefesi, Felsefenin Sanatı, Mehmet Yılmaz, Ütopiya Yay. Ankara, 1994 İlişkisel Estetik, Nicolas Bourriand, Bağlam Yay. 2003

Ders İle İlgili Dosyalar