Course unit title Level of course unit Course unit code Type of course unit Semester of course unit Local credit ECTS credit Syllabus
ELECTROCHEMICAL PROCESSES IN WATER AND WASTEWATER TREATMENT First cycle ÇEM 547 1 7.50 7.50 Print
   
Description of course unit
Prerequisites and course requisities NONE
Language of instruction TURKISH
Coordinator PROF. DR. YALÇIN ŞEVKİ YILDIZ
Lecturer(s) PROF. DR. YALÇIN ŞEVKİ YILDIZ
Teaching assitant(s) -
Mode of delivery FACE TO FACE
Course objective Learning of typical properties of electrochemical treatment processes
Course description Electrochemical processes describing is a lesson.

Course contents
1 Basic electrochemical variables.
2 Basic electrochemical variables.
3 Description and comparison of electroflotation with flotation. Advantages and disadvantages of electrofloation.
4 Main electrode materials used in process.
5 Samples of application fields.
6 Description and comparison of electrocoagulation with chemical coagulation.
7 Advantages and disadvantages of electrocoagulation. Electrode configurations.
8 Electrode consumption and current yield. Calculations of power and energy consumptions.
9 Samples of application fields
10 Electro-reduction. Main electrode materials used in process.
11 Samples of application fields.
12 Electro-oxidation. Direct-electro-oxidation.
13 Indirect-electro-oxidation.
14 Samples of application fields.
15
16
17
18
19
20

Learning outcomes of the course unit
1 Learning basic elektrochemical parameters and factors
2 Electroflotation process of theoretical and practical learning.
3 Electrocoagulation process of theoretical and practical learning.
4 Electrooxidation process of theoretical and practical learning.
5 Electroreduction process of theoretical and practical learning.
6 Understanding of the advantages and disadvantages of electroflotation, electrocoagulation, electrooxidation, electroreduction processes.
7
8
9
10

*Contribution level of the course unit to the key learning outcomes
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi
2 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme ve çözüm yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili bir süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkânlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak, belirli gereksinimleri karşılayacak, geliştirecek şekilde tasarlama ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
4 Alanıyla ilgili yeniklere karşı farkındalık
5 Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
6 Alanlarıyla ilgili tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi
7 Alanında disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
9 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
11 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Number of stars refer to level of contribution from 1 (the least) to 5 (the most)

Planned learning activities, teaching methods and ECTS work load
  Quantity Time (hour) Quantity*Time (hour)
Lectures (face to face teaching) 14 3 42
Study hours out of classroom (study before and after the class) 14 4 56
Homework 14 4 56
Presentation / seminar 1 2 2
Quiz 0 0 0
Preparation for midterm exams 2 8 16
Midterm exams 1 2 2
Project (term paper) 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Field study 0 0 0
Preparation for final exam 1 8 8
Final exam 1 2 2
Research 0 0 0
Total work load     184
ECTS     7.50

Assessment methods and criteria
Evaluation during semester Quantity Percentage
Midterm exam 1 50
Quiz 0 0
Homework 1 50
Semester total   100
Contribution ratio of evaluation during semester to success   40
Contribution ratio of final exam to success   60
General total   100

Recommended and required reading
Textbook
Additional references

Files related to the course unit