Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ FEN EĞİTİMİ İkinci Düzey İFE 506 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MURAT SARAÇOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Uygulama
Dersin Amacı Fen eğitiminde bilgisayar kullanımının avantajları ve sınırlılıklarını öğrenmek ve fen eğitimde bilgisayar kullanımını uygulamalı olarak yapmaktır.
Dersin Tanımı Bu derste öğrenciler; Bilgisayar destekli öğretimde sınıf içi organizasyon ve yapılandırmacı yaklaşım hakkında bilgi sahibi olur, Bilgisayar destekli öğretimin yararları ve sınırlılıklarını, Bilgisayar destekli öğretim yazılımlarını, Etkili eğitim yazılımlarının genel özelliklerini, eğitimde internet kullanımını, Power point sunusu hazırlamayı ve web tasarımını öğrenmeleri beklenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Bilgisayar Destekli Öğretim
2 Bilgisayar destekli öğretimde sınıf içi organizasyon ve yapılandırmacı yaklaşım
3 Bilgisayar destekli öğretimin yararları ve sınırlılıkları
4 Bilgisayar destekli öğretim yazılımları
5 Etkili eğitim yazılımlarının genel özellikleri
6 Öğretim ve öğrenme amaçlı elektronik materyalleri değerlendirme
7 Vize
8 Eğitim ve internet
9 Eğitimde internet kullanımı
10 Uzaktan eğitim
11 Power point sunusu hazırlama
12 Web tasarımı
13 Web tasarımı
14 Web tasarımı
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilgisayar destekli öğretimin yararları ve sınırlılıkları
2 Bilgisayar destekli öğretim yazılımları
3 Etkili eğitim yazılımlarının genel özellikleri
4 Eğitimde internet kullanımı
5 Uzaktan eğitim
6 Power point sunusu hazırlama ve Web tasarımıdır
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. 3- 4- 5- 6- 7- 8-
2 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur.
3 Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
4 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
5 Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
6 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur
7 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
8 Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır. 9-
9 Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
10 Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
11 Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
12 Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar.
13 Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir
14 Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
15 Fenbilgisi eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 8 32
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar