Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK EDEBİYATINDA TEMALAR (19 YY. İkinci Düzey TDE 657 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok.
Eğitimin Dili Türkçe.
Koordinatör PROF. DR. HÜLYA ERAYDIN ARGUNŞAH
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HÜLYA ARGUNŞAH
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok.
Dersin Veriliş Şekli Teorik.
Dersin Amacı 19.asır Türk edebiyatının önemli temaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bunlardan birinin edebiyatımızdaki yolculuğunu takip etmek.
Dersin Tanımı 19.asır Türk edebiyatının önemli temaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bunlardan birinin edebiyatımızdaki yolculuğunu takip etmek.

Dersin İçeriği
1 19. asır Türk edebiyatının sorunları, yenilikleri, türler ve temalarla tanışma, eski ve yeni kavramları
2 Edebiyatta eski ve yeni karşılaştırmaları; siyasi, sosyal ve fikrî oluşumların edebiyattaki akisleri, temaların ortaya çıkışları
3 Yeni Türk Edebiyatının (1860-1923) temalarının belirlenmesi
4 Dersin bundan sonrasında 19. asır Türk edebiyatının temalarının biri seçilir, bu tema ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan oluşan bir bibliyoğrafya oluşturulur
5 19. asır Türk edebiyatının önemli temalarından birinin ortaya çıkışı, gelişmesi ve etkileri tespit edilir ve üzerinde tartışmalar yapılır
6 19. asır Türk edebiyatının önemli temalarından birinin ortaya çıkışı, gelişmesi ve etkileri tespit edilir ve üzerinde tartışmalar yapılır
7 Ara sınavı
8 19. asır Türk edebiyatının önemli temalarından birinin temsilcileri ve eserleri üzerinde çalışmalar (Bir ya da bir kaç sanatçı seçilerek eserleri, görüşleri ve tesirleri üzerinde derin araştırmalar) yapılır
9 19. asır Türk edebiyatının önemli temalarından birinin temsilcileri ve eserleri üzerinde çalışmalar
10 19. asır Türk edebiyatının önemli temalarından birinin temsilcileri ve eserleri üzerinde çalışmalar
11 19. asır Türk edebiyatının önemli temalarından birinin temsilcileri ve eserleri üzerinde çalışmalar
12 19. asır Türk edebiyatının önemli temalarından birinin temsilcileri ve eserleri üzerinde çalışmalar
13 19. asır Türk edebiyatının önemli temalarından birinin temsilcileri ve eserleri üzerinde çalışmalar
14 Final Sınavı
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tema, konu, anafikir vb. kavramlar üzerinde fikir sahibi olunur
2 Temaların ortaya çıkışları, yerli ve yabancı etkilenmeler, fikrî, sosyal ve siyasal şartların temaların ortaya çıkışındaki yeri hakkında fikir sahibi olunur
3 Yeni Türk edebiyatının (1860-1923) temaları ve ortaya çıkışları hakkında bilgi sahibi olunur.
4 Yeni Türk edebiyatının (1860-1923) temalarının edebiyattaki yolculuğu, önemli temsilcileri ve eserleri hakkında bilgi edinilir.
5 Yeni Türk edebiyatının (1860-1923) yazarlarına ve eserlerine tematik yaklaşım öğrenilir.
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2 Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4 Bilimsel bakışa sahip olmak
5 İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7 Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8 Bilimsel yenilikleri takip etmek
9 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12 Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sadık Tural Edebiyat Bilimine Katkılar, Georg Lukacs Tarihi Roman
Yardımcı Kaynaklar Sema Uğurcan Edebiyat Tarih İlişkisi

Ders İle İlgili Dosyalar