Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GIDA HİJYENİ VE SANİTASYONU Üçüncü Düzey GM 323 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. LÜTFİYE EKİCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze eğitim
Dersin Amacı Sanitasyonun gerekliliğinin ortaya konulması, gıda sektöründe kullanılan temizlik ve dezenfeksiyon maddelerinin neler olduğunun ve özelliklerinin ortaya konulması
Dersin Tanımı Gıda sektörü için hijyen ve sanitasyon uygulanmasının temel esasları

Dersin İçeriği
1 Hijyen ve sanitasyonun tanımı ve ortaya çıkışı
2 Sanitasyon ve mikroorganizma ilişkisi
3 Temizlik nedir ve temizlik işlemleri ve temizlikte kullanılan maddeler
4 Dezenfektan nedir ve gıda sanayinde kullanılan dezenfektanlar nelerdir ve özellikleri
5 Gıda sanayinde kullanılan temizleme sistemleri
6 Gıda işletmelerinde personel hijyeni
7 ARA SINAV
8 Atık maddelerin uzaklaştırılması
9 Böcek ve haşerelerle mücadele
10 Su hijyeni
11 Sanitasyon ve kalite güvence sistemleri
12 Et ve et ürünleri işletmesinde sanitasyon
13 Süt ve süt ürünleri işletmesinde sanitasyon
14 Meyve ve sebze ürünleri işletmesinde sanitasyon
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sanitasyonunu tanımı ve amacı hakkında bilgi sahibi olma
2 Sanitasyonun mikrobiyoloji ile ilgisinin öğrenilmesi
3 Kullanılan dezenfektanlar ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olma
4 Et ve et ürünleri işletmesinde sanitasyon kurallarının öğrenilmesi
5 Süt ve süt ürünleri işletmesinde sanitasyon kurallarının öğrenilmesi
6 Meyve ve sebze ürünleri işletmesinde sanitasyon kurallarının öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma.
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Gıda Hijyeni ve Sanitasyonu (Prof. Dr. Semra Kayaardı)
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar