Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DIPLOMATIC CORRESPONDENCE II Birinci Düzey D-ULS212 Seçmeli 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı İbrahim Akyüz
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze, okuma, yazma ve tartışma.
Dersin Amacı Bu dersin Amacı, Öğrencilere Diplomatik Konuşma ve yazışma becerilerini kazandırmak ve diplomasi ile ilgili temel kavramları tanıtmaktır. Ayrıca diplomasi kavramının tarihi ile ilgili bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Bu derste, diplomasi ve uluslararası kurum ve örgütlerin haberleşme ve iletişim yöntemlerine ilişkin kavramsal çerçeve oluştutulmaktadır. Konuya ilişkin makale, konuşma ve metinler incelenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Diplomasinin Tarihsel Gelişimi
2 Diplomasi Kavramı ve Teorisi - 1
3 Diplomasi Kavramı ve Teorisi - 2
4 18. yüzyılda Diplomasi
5 19. yüzyılda Diplomasi
6 1. Dünya Savaşı ve Yeni Diplomasi
7 İki Savaş Arası Dönemde Diplomasi
8 Vize
9 Vize
10 2. Dünya Savaşı ve Diplomasi
11 Modern Diplomasi
12 Diplomasi Türleri
13 Modern Diplomasi Uygulaması
14 21. yüzyılda Diplomasi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Diplomasi kavramının kısa tarihçesi hakkında bilgi sahibi olmak.
2 Diplomasi kavramı ve teorilerinin neler olduğunu öğrenmek.
3 Diplomasinin geliştiği 18 ve 19 yüzyılda nasıl bir seyir izlediğini öğrenmek.
4 Dünya savaşları öncesinde, sırasında ve sonrasında diplomasinin işlevi ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak.
5 Genel itibariyle diplomasi türlerini öğrenmek.
6 Modern anlamda diplomasinin nasıl uygulandığı hakkında bilgi sahibi olmak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2 Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3 Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4 Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5 Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6 Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7 Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8 Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9 Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11 Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12 Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13 Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14 Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15 Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Temel İskit, Diplomasi, İstanbul Bilgi Yayınları, İstanbul, 2015
Yardımcı Kaynaklar Çeşitli Kaynaklardan hazırlanan okumalar

Ders İle İlgili Dosyalar