Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇİN ÇAĞDAŞ EDEBİYATI Birinci Düzey ÇDE410 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. Wang Yingjie
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencinin okuduğunu anlama becerisinin yanı sıra çeviri yaparken hızlılık kazanması amaçlanır.
Dersin Tanımı Öğrencilerin seviyesine uygun çeşitli metinlerin çevrilmesi ve incelenmesi.

Dersin İçeriği
1 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi.
2 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi.
3 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi.
4 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi.
5 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi.
6 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi.
7 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi.
8 Ara Sınav
9 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi.
10 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi.
11 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi.
12 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi.
13 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi.
14 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin kelime dağarcığı gelişir.
2 Öğrenciler dilbilgisel eksikliklerini tamamlar.
3 Çeviri becerisini artırır.
4 Çeviri yaparken nelere dikkat edilmesi gerektiği öğrenilir.
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 13 3 39
Toplam iş yükü     113
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hanyu Xiezuo Jiaocheng, Zhao Jianhua and Zhu Bingyao, Beijing Language and Culture University Press,2003.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar