Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÜZEL KUR'AN OKUMA Birinci Düzey TİB633 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Yavuz FIRAT; Doç. Dr. Abdullah BENLİ, Doç. Dr. Ömer ÖZBEK Doç. Dr. Yakup UZUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Ahmet UĞURLU
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve uygulamalı. Projeksiyon cihazı, bilgisayar ve ses kayıt cihazlarından faydalanılmaktadır.
Dersin Amacı Pratik düzeyde harflerin mahrec ve sıfatlarına uygun bir şekilde ve “talim usûlü” çerçevesinde, müfredatta belirlenen sureleri ezbere ve yine belirtilmiş cüzleri yüzüne okuma, ilgili sayfaların mealleri, tecvid kaynaklarının tanıtımı ve teorik-uygulamalı tecvid bilgisinin kazandırılması
Dersin Tanımı Pratik Kur’an okuma ve mahrec ve sıfatlara uygun şekilde okuma

Dersin İçeriği
1 Subhaneke duasının koro halinde okunması, daha sonra teker teker öğrencilere okutulması ve hatalarının düzeltilmesi
2 Tahiyyat duasının koro halinde okunması, daha sonra teker teker öğrencilere okutulması ve hatalarının düzeltilmesi
3 Salli, barik ve rabbena dualarının koro halinde okunması, daha sonra teker teker öğrencilere okutulması ve hatalarının düzeltilmesi
4 Konut 1 duasının koro halinde okunması, daha sonra teker teker öğrencilere okutulması ve hatalarının düzeltilmesi
5 Konut 2 duasının koro halinde okunması, daha sonra teker teker öğrencilere okutulması ve hatalarının düzeltilmesi
6 Fatiha suresinin koro halinde okunması, daha sonra teker teker öğrencilere okutulması ve hatalarının düzeltilmesi
7 Fil ve Kureyş surelerinin koro halinde okunması, daha sonra teker teker öğrencilere okutulması ve hatalarının düzeltilmesi
8 Maun ve Kevser surelerinin koro halinde okunması, daha sonra teker teker öğrencilere okutulması ve hatalarının düzeltilmesi
9 Kafirun ve Nasr surelerinin koro halinde okunması, daha sonra teker teker öğrencilere okutulması ve hatalarının düzeltilmesi
10 Tebbet ve Samed surelerinin koro halinde okunması, daha sonra teker teker öğrencilere okutulması ve hatalarının düzeltilmesi
11 Felak ve Nas surelerinin koro halinde okunması, daha sonra teker teker öğrencilere okutulması ve hatalarının düzeltilmesi
12 Yasin suresi 1 ve 2. sayfaların makamlı ve tecvitli şekilde okutulması
13 Yasin suresi 3 ve 4. sayfaların makamlı ve tecvitli şekilde okutulması
14 Yasin suresi 5 ve 6. sayfaların makamlı ve tecvitli şekilde okutulması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kuran-ı Kerimi, harflerinin mahreçlerine ve tecvid kurallarına göre yüzünden okuyabilme
2 Kuranı doğru okumayı sağlayan tecvidi uygulayabilme
3 Kuran öğretme yöntem ve tekniklerini bilme
4 Asım kıraatıyla birlikte diğer kıraatları genel olarak tanıma
5 Kuranı doğru okumayı sağlayan tecvidi teorik olarak anlatma
6 Belirlenen sure ve ayetleri ezberden okuyabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
2 İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
3 İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
4 İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
5 Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
6 Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
7 Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
8 İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
9 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
10 Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
11 Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
12 İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
13 Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
14 İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
15 İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
16 Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
17 Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
18 İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
19 İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
20 İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kuranı-ı Kerim
Yardımcı Kaynaklar Tecvitli Kuran Dili, Yakup İskender; Kuran-ı Hakim ve Meal-i Kerim, H. Basri Çantay; Kuran-ı Kerimin Faziletleri ve Okunma Kaideleri, İsmail Karaçam; Kuran Okuma Esasları; Abdurrahman Çetin, Tecvid İlmi.

Ders İle İlgili Dosyalar