Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SICAK İKLİM TAHILLARI İkinci Düzey TAB 308 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Teorik+Uygulama
Dersin Amacı Bu dersi alan Tarla Bitkileri Bölümü öğrencilerine sıcak iklim tahılları grubuna giren tahılların (mısır, çeltik ve darılar) ekonomik önemi, taksonomisi, morfoloji ve fizyolojisi, adaptasyonu, kültürü ve ıslahı konularında pratikte kullanabilecekleri gerekli bilgi ve deneyimi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Sıcak iklim tahılları grubu kapsamındaki tüm tahıl cinsleri hakkında yukarıda belirtilen konular dahilinde lisans eğitimi seviyesinde teorik ve uygulamalı bilgiler verilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Tahılların gruplandırılması, sıcak iklim tahıllarının Dünya ve ülkemizdeki önemi
2 Mısırın ekonomik önemi, kökeni ve taksonomisi, morfolojisi, mısır varyeteleri ve bu varyetelerin özellikleri
3 Mısırın adaptasyonu, iklim istekleri, toprak istekleri, mısırın kültürü; münavebe, tohum yatağı hazırlığı, ekim, gübreleme, bakım
4 Mısırın hasat ve harmanı. Mısır ve yan ürünlerin değerlendirilmesi. Mısırın hastalık ve zararlıları
5 Mısırın ıslahı, mısırda uygulanan ıslah yöntemleri, melez azmanlığı, hibrit mısır ıslahı
6 Çeltiğin ekonomik önemi, kökeni, filogenetiği, taksonomisi, morfolojisi, Türkiyede yetiştirilen yerli ve yabancı orijinli çeltik çeşitleri
7 Çeltiğin adaptasyonu; iklim ve toprak istekleri. Çeltiğin kültürü; ekim nöbeti, toprak hazırlama, tohumluk, tohumluğun ekime hazırlanması, ekim, bakımı
8 Çeltiğin hasat ve harmanı, kurutma, çeltiğin pirince işlenmesi, pirinç ve yan ürünlerin değerlendirilmesi
9 Çeltik hastalık ve zararlıları, çeltik ıslahı
10 Darıların ekonomik önemi, Dünya ve Türkiyede darı ekiliş, üretim ve verimi. Darı ekiliş ve üretiminin bölgelere göre dağılımı
11 Kocadarının kökeni, taksonomisi, morfolojisi, adaptasyonu, kültürü, kocadarı ve yan ürünlerinin değerlendirilmesi, kocadarı hastalık ve zararlıları, kocadarı ıslahı
12 Kumdarının taksonomisi ve filogenetiği, morfolojisi, adaptasyonu, kültürü, hastalık ve zararlıları, kumdarı ıslahı
13 Cindarının tarihçesi, yayılışı, filogenetiği ve taksonomisi, morfolojisi. Cindarı adaptasyonu, kültürü hastalık ve zararlıları, ıslahı
14 Kuşyeminin ekonomik önemi, kökeni,filogenetiği, taksonomisi, morfolojisi, adaptasyonu ve kültürü ve ıslahı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sıcak iklim tahılları içerisinde yer alan tahıl cinslerini morfolojik olarak tanıyabilir bu bitkilerin, fizyolojileri, çiçek yapıları, döllenme biyolojileri ve ıslahı konusunda temel düzeyde bilgi birikimine sahip olur
2 Sıcak iklim tahıllarının kullanım durumu, dünya ve ülkemiz tarımındaki yeri ve önemini kavrar.
3 Yetiştirme amacına , kullanım durumuna, uygulanan tarım sistemine ve ekolojik bölgelere göre bu bitkilere ait en uygun yetiştirme tekniklerini öğrenir.
4 Sıcak iklim tahıllarına has önemli hastalık ve zararlıları ayırt edebilir, bunlarla ilgili etkin mücadele yolları konusunda fikir sahibi olur
5 Ders kapsamında kazanılan bilgi ve deneyim sayesinde sıcak iklim tahıllarının bir yöredeki verimlilik sorunlarını tespit edebilir, bu sorunlara pratik ve uygulanabilir çözüm önerileri sunar.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4 Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek
5 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek
6 Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7 Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9 Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10 Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11 Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kün, E., 1995. Sıcak İklim Tahılları. Ankara Üniv. Ziraat Fakültesi Ders Kitapları.
Yardımcı Kaynaklar Güncel bilgilerin yer aldığı kendi hazırladığımız ders notları ve bu notlara ait sunuları

Ders İle İlgili Dosyalar