Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEZBAHA YAN ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ Üçüncü Düzey KVBH 551 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NAİM DENİZ AYAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı mezbahaların yapısal özellikleri, et muayenesinin prensipleri ve konu ile ilgili yasal düzenlemeler ilgili genel bir çerçeve oluşturmaktır.
Dersin Tanımı Bu derste mezbahaların sınıflandırılması, et hiijyeni ve muayanesi gibi konulara değinilir.

Dersin İçeriği
1 Etin tanımı ve önemi, et sanayisinin Türkiye'deki durumu
2 Et kalitesi, etin kimyasal nitelikleri
3 Gıda güvenliği açısından et üretimi
4 Mezbaha bilgisi
5 Mezbaha bilgisi
6 Mezbahalarda temizlik ve sanitasyon, HACCP Konsepti
7 Kasaplık hayvanların sınıflandırılması
8 Antemortem muayene
9 Kesim teknolojisi
10 Postmortem muayene
11 Kasaplık hayvanlarda görülen fizyolojik ve patolojik değişikilikler
12 Et muayenesi açısından önemli hastalıklar
13 Et muayenesi açısından önemli hastalıklar
14 Et muayenesi açısından önemli hastalıklar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mezbahanın tanımı, sınıflandırması
2 Güvenilir gıda sağlanabilmesi için mezbahalarda aranması gereken kriterler
3 Sağlıklı et üretimi, kasaplık hayvanların ve etlerin muayenesi
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
2 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
6 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
7 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
8 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
9 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ali Arslan. (2013). Et Muayenesi ve Et Ürünleri Teknolojisi. Medipress, Malatya.
Yardımcı Kaynaklar Ümit Gürbüz. (2009). Mezbaha Bilgisi ve Pratik Et Muayenesi. Selçuk Üniv Basımevi, Konya

Ders İle İlgili Dosyalar