Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AHLAK FELSEFESİ İkinci Düzey FEL304 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Evren Erman Rutli
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Ahlak felsefesinin temel problemlerini öğrenciye tanıtmak, bir problemi etik açıdan ele alıp değerlendirmek
Dersin Tanımı Derste ahlak felsefesinin felsefe tarihindeki yeri ilgili metinler okutularak belirlenecektir.

Dersin İçeriği
1 Öğrencilere dersin genel tanıtımının yapılması ve ders boyunca işlenecek plan ile beklentilerin anlatılması
2 Ahlak Felsefesinin temel problemlerine genel bakış
3 En yüksek iyi problemi: Sokrates''in ahlak felsefesi açısından önemi
4 Platon ve Aristoteles''de ahlak felsefesi
5 Hazcı Ahlak Anlayışı
6 Kinizm ve Stoacı ahlak anlayışları
7 Ahlakta doğru eylem problemi: I. Kant''ın Ahlak Felsefesi Açısından Önemi
8 Ara Sınav
9 I. Kant''ın Ahlak felsefesi
10 Kant sonrası ahlak felsefesi: İçerikli Değer Etiği( N.Hartman ve F.Scheler)
11 Ahlakta irade özgürlüğü problemi: Spinoza''nın Ahlak Anlayışı
12 Nietzche''nin ahlak eleştirisi
13 Varoluşçu Ahlak Anlayışı ve Postmodern Ahlak
14 Yarıyıl Sonu Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Felsefi bir disiplin olarak ahlak felsefesini tanır
2 Ahlak felsefesi ve etik arasındaki fark ve ilişkileri bilir.
3 Ahlaki temellendirme ve sorgulama becerisine sahiptir
4 Çağın problemlerini ahlak felsefesi açısından ele alıp değerlendirebilir ve çözüm önerileri geliştirebilir
5 Felsefe tarihi içinde ahlak felsefesinin gelişimini takip eder.
6 Ahlak felsefesine ilişkin metin okuma ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
7 Farklı etik teorileri ve problemleri bilir ve yeni gelişmeleri takip eder.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
2 Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
3 Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
4 Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
5 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
6 Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
7 Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 3 21
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Doğan Özlem, Etik (Ahlak Felsefesi)
Yardımcı Kaynaklar I.Kant, Pratik Aklın Eleştirisi, I.Kant, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi F.Nietzsche, Güç İstenci A.Cevizci, Etik, Ahlak Felsefesi

Ders İle İlgili Dosyalar