Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TARİHİ YAPILARDA İÇ MEKAN TASARIMI Birinci Düzey MİM S100 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. TUĞBA ANDAÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE/TEORİK VE UYGULAMA (PROJE)
Dersin Amacı İÇ MEKAN TARİHİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK VE TARİHİ MEKANLARDA İÇ MEKAN TASARIMI YAPABİLME KABİLİYETİNİ ELDE ETMEK
Dersin Tanımı BU DERS, TARİHİ SÜREÇ İÇERİSİNDE İÇ MEKAN VE ONU OLUŞTURAN DİĞER DONATILAR (MOBİLYA, MEFRUŞAT VE DİĞER OBJE VE AKSESUARLAR) GELİŞİMİNİ ÖĞRENEREK, TARİHİ YAPILARI VE İÇ MEKANLARINI DOĞRU DEĞERLENDİRMEYİ SAĞLANMASINA ALT YAPI HAZIRLAR.

Dersin İçeriği
1 ESKİ DÖNEM VE MEDENİYETLERE AİT MİMARİ, İÇ MİMARI, MOBİLYA VE DİĞER DONATILARA AİT GENEL BİLGİLENDİRME
2 ESKİ DÖNEM VE MEDENİYETLERE AİT MİMARİ, İÇ MİMARI, MOBİLYA VE DİĞER DONATILARA AİT GENEL BİLGİLENDİRME
3 TARİHİ BİR YAPIDA İÇ MEKAN TASARIMINA AİT PROJELERİN BELİRLENMESİ VE ÖĞRENCİLERE DAĞITILMASI
4 PROJENİN UYGULANMASI VE KONTROLÜ
5 PROJENİN UYGULANMASI VE KONTROLÜ
6 PROJENİN UYGULANMASI VE KONTROLÜ
7 PROJENİN UYGULANMASI VE KONTROLÜ
8 ARA SINAV (TESLİM)
9 TARİHİ BİR YAPIDA İÇ MEKAN TASARIMINA AİT PROJELERİN BELİRLENMESİ VE ÖĞRENCİLERE DAĞITILMASI
10 PROJENİN UYGULANMASI VE KONTROLÜ
11 PROJENİN UYGULANMASI VE KONTROLÜ
12 PROJENİN UYGULANMASI VE KONTROLÜ
13 PROJENİN UYGULANMASI VE KONTROLÜ
14 PROJENİN SUNUMU VE TESLİMİ
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 TARİHİ YAPILARDA İÇ MEKAN TASARIMINI ÖĞRENMEK
2 -
3 -
4 --
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2 Tasarım Düşüncesi Becerisi
3 Kuramsal Bilgi Becerisi
4 Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5 Eleştirel Düşünme
6 Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7 Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8 Geniş Kapsamlı Tasarım
9 İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10 Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11 Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12 Taşıyıcı Sistemler
13 Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14 Proje ve Yapım Yönetimi
15 Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16 Sürdürülebilir Tasarım
17 Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18 Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19 Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar