Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ULUSLARARASI SPOR HUKUKU Birinci Düzey YSEÇ 230 Seçmeli 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr.Hakkı ULUCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Bir sivil toplum örgütü olarak spor kulüplerini tanıtarak, spor kulüplerinin yasal statüsünü, yönetim yapısını, tüzük ve topluma katkılarını aktarmayı amaçlar
Dersin Tanımı Spor Kulüpleri Yönetim Yapısı

Dersin İçeriği
1 Kavram analizleri
2 Kavram analizleri
3 Spor kulüplerinin toplumdaki yeri ve önemi
4 Dernekler kanununun analizi
5 Dernekler kanununun analizi
6 Spor Genel Müdürlüğü spor kulüpleri yönetmeliği analizi
7 Spor Genel Müdürlüğü spor kulüpleri yönetmeliği analizi
8 Spor Genel Müdürlüğü spor kulüpleri yönetmeliği analizi
9 vize sınavı
10 Spor kulübü tüzük çalışması
11 Spor kulüplerinde sorunlar
12 Spor kulüplerinde sorunlar
13 Spor kulüpleri yönetim modelleri
14 Spor kulübü tüzük çalışması (model)
15 final sınavı
16 --
17 --
18 --
19 --
20 --

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Spor kulüplerinin yönetim yapısı ve çalışma alanlarını öğretir
2 Spor kulüpleri yönetimini tanır
3 --
4 --
5 --
6 --
7 --
8 --
9 --
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Spor yönetimi alanıyla ilgili yeterli bilgi ve beceri düzeyine sahip olmak.
2 Etik ve ahlaki anlamda toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket etmek.
3 Spor yönetimi alanıyla ilgili güncel kavram ve yasaları takip etmek.
4 Spor yönetimi alanıyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek.
5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, spor yönetimi alanıyla ilgili kendini sürekli geliştirebilmek.
6 İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilmek ve çözüm odaklı olmak.
7 Küresel anlamda güncel literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 Türkiye’de sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlamak.
9 Spor tesis ve kulüplerinin yönetim ile ilgili tüm plan ve programlarını gerçekleştirebilmek.
10 Küresel ve yerel anlamda sporu şekillendiren faktörleri açıklayabilmek.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Spor yönetimini içeren kanunlar Spor kulüpleri yönetim modelleri
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar