Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İKONOGRAFİ İkinci Düzey SNT106 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ DERYA GÜNERİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek makale incelemesi, konuların slayt ile desteklenmesi.
Dersin Amacı Dersin amacı; Tevrat ve İncildeki hikayeleri ve ikonografik özelliklerini resim ve heykel örnekleri ile birlikte ayrıntılı olarak inceleyip, tanıtmaktır
Dersin Tanımı İkonografi dersi; Tevrattaki peygamberler ile İncil ve Apokriftteki Meryem, İsa, Vaftizci Yahya’nın yaşamını içermektedir.

Dersin İçeriği
1 Tevratta yaradılış; Adem ve Havva’nın yaradılışı, Cennet bahçesi ve kovuluş, Habil-Kabil.
2 Tevratta Nuh peygamberin yaşamı.
3 Tevratta İbrahim peygamberin yaşamı.
4 Tevratta Lut ve Yakup Peygamberlerin yaşamı.
5 Tevratta Yusuf peygamberin yaşamı.
6 Tevratta Musa peygamberin yaşamı.
7 Tevratta Davud ve Süleyman peygamberler ve Jüdith
8 Ara Sınav
9 İncilde Vaftizci Yahya’nın yaşamı.
10 Apokript ‘te Meryem’in yaşamı ve İsa’nın doğumu.
11 İncilde İsa’nın çocukluk dönemi.
12 İncilde İsa’nın mucizeleri.
13 İncilde İsa’nın çektikleri “ La Passion”.
14 Bazı aziz ve azizelerin yaşamı (Andreas, Antonius, Apollonia, Bartholemeus, Françesko, Hieronymus, Anna,Barbara, Euphemia, Marta) ve Havariler.
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Adem ve Havva’nın yaradılışı, Cennet bahçesi ve kovuluş, Habil-Kabil'in hikayelerini anlatabilir.
2 Tevratta Nuh peygamberin yaşamını bilir.
3 Tevratta İbrahim peygamberin yaşamını bilir.
4 Tevratta Lut ve Yakup Peygamberlerin yaşamını bilir.
5 Tevratta Yusuf ve Musa peygamberlerin yaşamını bilir.
6 Tevratta Davud ve Süleyman peygamberler ve Jüdith tanır.
7 İncilde Vaftizci Yahya’nın yaşamı hakkında bilgi edinir.
8 Apokript ‘te Meryem’in yaşamı ve İsa’nın doğumu
9 İncilde İsa’nın çocukluk dönemi ve İncilde İsa’nın mucizelerini tüm özellikleriyle bilir.
10 İncilde İsa’nın çektikleri “ La Passion” bilir ve Bazı aziz ve azizelerin yaşamı (Andreas, Antonius, Apollonia, Bartholemeus, Françesko, Hieronymus, Anna,Barbara, Euphemia, Marta) ve Havarileri tanır.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • Bedrettin Cömert, Mitoloji ve İkonografi, Ankara 1999.
Yardımcı Kaynaklar . Marcel Pacaut, L’iconographie chretienne, Paris 1952. • Margaret E.Tabor, The Saints in art, London 1969. • Kitab-I Mukaddes, Eski ve Yeni Ahit, İstanbul 1997.

Ders İle İlgili Dosyalar