Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SINDIRIM SISTEMI RADYOGRAFISI Üçüncü Düzey VCR 532 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NUSRET APAYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Sindirim sistemi hastalıklarının tanısında radiyografiden yararlanma
Dersin Tanımı Sindirim sistemiradiyografisinin temel konuları verilecek

Dersin İçeriği
1 Sindirim sisteminim anatomisi
2 Sindirim sisteminim anatomisi
3 Sindirim sisteminin direk radiyografisi
4 Sindirim sisteminin direk radiyografisi
5 Kontras maddeler
6 Kontras maddeler
7 Sindirim sisteminim indirek radiyografisi
8 Sindirim sisteminim indirek radiyografisi
9 Sindirim sisteminim indirek radiyografisi
10 Sindirim sistemi hastalıklarının radiyografik görüntüleri
11 Sindirim sistemi hastalıklarının radiyografik görüntüleri
12 Sindirim sistemi hastalıklarının radiyografik görüntüleri
13 Sindirim sistemi hastalıklarının radiyografik görüntüleri
14 Sindirim sistemi hastalıklarının radiyografik görüntüleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 sindirim sistemi organlarının radiyografisi öğrenilecek.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Nitelikli bilim insanı olur,
2 Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3 Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4 Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5 Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6 Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7 Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8 Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9 Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11 Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 8 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Samsar E, Akın F, (2002). Özel Cerrahi. Ankara: Medipres Matbaacılık.
Yardımcı Kaynaklar Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır.

Ders İle İlgili Dosyalar