Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOKİMYA LABOR. KULL.ÇÖZELTİLERİN HAZIRLANMASI İkinci Düzey VBK 515 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MERYEM EREN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Meryem EREN, DR. ÖĞRETİM ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli teorik ve pratik
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere biyokimya laboratuvarlarında kullanılan çözeltilerin hazırlanma şekillerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Bu ders çözeltilerin çeşitleri, hazırlanması ve birbirine dönüşümlerini kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Laboratuvarda çalışma yöntemleri
2 Yüzde çözeltilerin hazırlanması
3 Katı maddelerden molar çözelti hazırlanması
4 Sıvı maddelerden molar çözelti hazırlanması
5 Katı maddelerden normal çözeltilerin hazırlanması
6 Sıvı maddelerden normal çözeltilerin hazırlanması
7 Titrasyon
8 Mevcut yüzde çözeltilerden yeni çözeltilerin hazırlanması
9 Molar çözeltiden yüzde çözelti hazırlanması
10 Yüzde çözeltiden molar çözelti hazırlanması
11 Normal çözeltiden yüzde çözelti hazırlanması
12 Yüzde çözeltiden normal çözelti hazırlanması
13 Osmol, osmolarite kavramları ve çözeltilerinin hazırlanması
14 Osmol çözeltilerin hazırlanması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çözeltiyi tanımlayabilir.
2 Çözelti çeşitleri hakkında bilgisi olur.
3 Çözelti hazırlanması hakkında bilgi sahibi olur.
4 Çözeltileri birbirine çevirebilir.
5 Yüzde çözelti hazırlamasını bilir.
6 Molar Çözelti ve normal çözelti hazırlamasını bilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3 Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5 Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6 Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8 Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9 Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mengi M. Pratik Biyokimya ve Veteriner Hekimliğinde Kullanılan Testler. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayını, Ders Notu No: 40, 1994. Tiftik A.M. Klinik Biyokimya. Mimoza yayınları, Konya, 1996.
Yardımcı Kaynaklar Karagül H., A. Altıntaş, UR. Fidancı, T.Sel. Klinik Biyokimya. Medisan Yayınevi, Ankara, 2000. Ersoy, E., Bayşu N. Pratik Biyokimya. Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayını, Ankara, 1981.

Ders İle İlgili Dosyalar