Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÜNÜMÜZ PROBLEMLERİNE FELSEFİ BAKIŞ İkinci Düzey FEL 534 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Evren Erman Rutli
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Çağın problemlerini felsefi bir bakış açısıyla ele almak
Dersin Tanımı Bu derste içinde yaşadığımız yüzyılın insana ilişkin problemleri çağın filozof ve felsefe akımlarının yorumlanması yoluyla değerlendirilir.

Dersin İçeriği
1 Derse Giriş
2 Çağın Felsefi Problemleri Hakkında Tartışma, Konuların Belirlenmesi
3 Şiddet Problemi -Şiddet Kavramını Felsefi Olarak Ele Alma -
4 Şiddet Problemine İlişkin Çağdaş Düşünceler''e Kısa Giriş
5 Derrida ve Şiddet
6 Derrida ve Şiddet
7 Vize Sınavı
8 Levinas ve Şiddet
9 Levinas ve Şiddet
10 Foucault ve Şiddet
11 Foucault ve Şiddet
12 Şiddet Problemine İlişkin Özgün Tartışma ve Değerlendirmeler
13 Genel Değerlendirme
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çağın problemleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çağın felsefi çerçevesi hakkında bilgi sahibi olur.
3 Çağın problemlerine felsefi bir bakış açısıyla yaklaşmayı öğrenir.
4 Genel bir problemi felsefileştirmeyi öğrenir.
5 Dönemin filozof ve felsefe akımları hakkında bilgi sahibi olur
6 Farklı filozof ve felsefi görüşleri birbiriyle ilişkilendirebilir ve yeni bakış açıları geliştirebilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir
2 Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir
3 Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir
4 Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir
5 Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir
6 Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir
7 Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
8 Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir
9 Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır
10 Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir
11 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir
12 Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır
13 Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur
14 Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir
15 Felsefi literatüre katkıda bulunur
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar