Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME Birinci Düzey GK 009 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET ALİ BAHAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Türkçe öğretmeni adaylarına kariyerlerini planlama ve geliştirme konusunda bilgi ve beceri kazandırma
Dersin Tanımı Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamaları; bireysel kariyer gelişimi, STK, kamu, özel sektör ve akademide kariyer olanakları, Türkçe öğretmenliğinde kariyer seçenekleri; özgeçmiş /kapak mektubu hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri, mülakat teknikleri

Dersin İçeriği
1 Tanışma, tanışmaya yönelik buz kırıcı etkinlikler, ders hakkında bilgi verme, izlence paylaşımı, sınıf kurallarını belirleme
2 Kariyer yolculuğunun başladığı ilk durak: Kariyer merkezi
3 Zeka ve kişilik
4 Kişisel özellikler ve beceriler
5 Kariyer nedir?
6 Kariyerime nasıl hazırlanabilirim?
7 Ara sınav (proje teslimi)
8 STK ve kariyer olanakları
9 Kamuda kariyer olanakları
10 Özel sektörde kariyer olanakları
11 Türkçe öğretmenlerinin kariyer olanakları
12 Özgeçmiş ve kapak mektubu hazırlama
13 Mülakat teknikleri
14 Final sınavı (proje teslimi)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kariyer ile ilgili temel kavramları açıklar.
2 Kariyer planlama ve aşamalarını bilir.
3 Bireysel kariyer gelişim stratejisini oluşturur.
4 Kamu ve özel sektörde kariyer olanakları hakkında farkındalık kazanır.
5 Türkçe öğretmenliğinde farklı kariyer seçeneklerine yönelik farkındalık kazanır.
6 Özgeçmiş ve kapak mektubu hazırlar.
7 Mülakat teknikleri hakkında farkındalık kazanır.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 12 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yetenek Kapısı, Yetenek TV
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar