Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ORTA ÇAĞ İNGİLİZ EDEBİYATI – II Birinci Düzey ELIT430 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri N/A
Eğitimin Dili INGILIZCE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı N/A
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı N/A
Dersin Veriliş Şekli YUZYUZE
Dersin Amacı Her toplumun edebiyatı vardır. Edebiyat, insana dolayısıyla topluma has bir uğraştır. Bu baglamda 5 ve 15 yylar arasinda ortacag ingiliz edebiyatı, sozlu kultur ile baslayan yazili edebiyata aktarilan metinleri analiz etmeyi hedeflemektedir. Ortacag Ingiliz Edebiyati II dersi, bir donem onceki dersin devami niteliginde olup 13-15yy arasindaki metinleri incelemektedir.
Dersin Tanımı ortacag ingiliz edebiyatı, sozlu kultur ile baslayan yazili edebiyata aktarilan metinleri 13-15yy arasinda incelemektedir.

Dersin İçeriği
1 Ders İzlencesinin Açıklanması Introduction to the Literature of Medieval England II
2 Mapping Romance
3 It is a woman’s world
4 Beauties and Beasts
5 Plotting Romance: How to make Medieval Fictions
6 The Politics of eating in Medieval Imagination
7 Comparative Discourses of Desire
8 Writing Aloud and Storytelling
9 Midterm Week
10 Sir Thopas
11 Animals in the Middle Ages
12 Making Identities
13 Manuscripts and literary texts
14 Post-medieval reflections
15 Final Week
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ingiliz toplumu ve edebiyati hakkinda elestirel bakis acisi kazanmak ve edebiyata yansimalarinin dogrulugunu ya da yanlisligini tartismak.
2 Edebiyatin toplumu yansıtıp yansıtmadığı kullanilan diller araciligiyla yordamlamak
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4 - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10 Etkin iletişim kurma becerisi
11 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13 Çağın sorunları hakkında bilgi
14 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı primary sources to be provided
Yardımcı Kaynaklar N/A

Ders İle İlgili Dosyalar