Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VARLIK FELSEFESİ Üçüncü Düzey FEL203 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri felsefeye giriş
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. VEDAT ÇELEBİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı musa duman
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Haluk Aşar, Sedat Doğan
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze eğitim ve tartışma
Dersin Amacı öğrencinin zihninde varlık ile ilgili sorular uyandırma ve öğrencinin bu sorular için kendi cevaplarını geliştirmesine yardımcı olma
Dersin Tanımı varlığa ilişkin soruşturma

Dersin İçeriği
1 varlık sorusu
2 varlığın anlamı ve felsefe geleneği
3 felsefedeki varlık teorileri (sokrat-öncesi felsefe)
4 felsefedeki varlık teorileri (Platon)
5 felsefedeki varlık teorileri (Aristoteles)
6 felsefedeki varlık teorileri (ortaçağ)
7 felsefedeki varlık teorileri (descartes, spinoza ve leibniz)
8 felsefedeki varlık teorileri (Kant)
9 felsefedeki varlık teorileri (hegel)
10 felsefedeki varlık teorileri (Nietzsche'nin eleştirisi)
11 felsefedeki varlık teorileri (Heidegger 1)
12 felsefedeki varlık teorileri (Heidegger 1)
13 felsefedeki varlık teorileri (Heidegger 1)
14 final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 öğrenci temel varlık görüşlerini bilir
2 bu görüşler üzerine düşünebilir ve eleştirel görüşler ortaya koyabilir
3 varlık düşüncelerini bilir
4 bunlar üzerine düşünür
5 bunlara eleştirel yaklaşabilir
6 bu konuda tezler üretebilir
7 bu konuda araştırma yapabilir
8 varlığın anlamı ile hayat arasında bağlar kurar
9 varlık sorusu ile insan olmanın anlamı arasında bağlantılar kurar
10 kaynaklar hakkında fikir sahibidir

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3 Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4 Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 3 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 3 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı M. Heidegger, Varlık ve Zaman (Agora Kitapları)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar