Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI DİNLER TARİHİ II Üçüncü Düzey FDB 633 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa ÜNAL, Doç. Dr. Kenan HAS, Doç. Dr. Ramazan ADIBELLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Ar. Gör. Bekir KÖYLÜ
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, Seminer, Münazara
Dersin Amacı İnsanlığın başlangıcından beri farklı zaman dilimlerinde coğrafyalarda ve farklı kültürler sahip yaşamış/yaşamakta olan insanların dini inanış ve ritüellerini mukayese etmek.
Dersin Tanımı İlk dönemden itibaren dünya tarihinde yer alan inanç sistemlerini,kutsal metinlerini ayin ritüel ve törenlerini inceler

Dersin İçeriği
1 Din ve Mitoloji
2 Mukayeseli dinler açısından Tanrı inancı
3 Mukayeseli dinler açısından İnsanlığın yaratılışı İlk insan Adem
4 Cennet kavramı
5 Nuh tufanı
6 Dinlerde Vahiy kavramı
7 Dinlerde kutsal metinler
8 Peygamberlik kavramı
9 Dinlerde melek anlayışı
10 Dinlerde ruh anlayışı
11 Dinlerde tövbe anlayışı
12 Dinlerde ahiret-ötedünya anlayışı
13 Soteriyoloji kavramı
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Din ve Mit kavramları mukayese edilir
2 İlk insan Adem ve Havva hakkında kusal metinlerde geçen bilgiler mukayese edilir
3 Dini inanışlardaki Vahiy kavramı mukayese edilir
4 Peygamberlik kavramı mukayese edilmiş olur
5 Dünya dinlerindeki Kurtuluş doktrini münazara edilmiş olur
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2 Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3 Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4 Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5 Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6 Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8 Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9 Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11 Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13 Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 8 4 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tanah,Talmud, İnciller, Pavlus'un Mektupları, Vedalar, Upanişadlar, Kur'an
Yardımcı Kaynaklar Harun Güngör,Türk Bodun Bilimi Araştırmaları, İstanbul, 2008, Mustafa ÜNAL, Dinlerde Kutsal Zamanlar, IQ Kültür-Sanat-Yay.Öztürk, Mustafa Adem, Cennet ve Düşüş, Milel ve Nihal: İnanç, Kültür ve Mitoloji Araştırmaları Dergisi, 2004, cilt: I, sayı: 2, s. 151-186 Salime Leyla GÜRKAN, Yahudi ve İslâm Kutsal Metinlerinde İnsan’ın Yaratılışı ve Cennet’ten Düşüş, İslâm Araştırmaları Dergisi, 2003, sayı: 9, s. 1-48 Kenan HAS, Yeni Ahitteki Peygamberlikle İlgili Kavramlar Üzerine Bir İnceleme, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2005, cilt: IX, sayı: 23, s. 69-84 Hakkı Şah YADSIMAN, Yılan, Havva, Adem Arasında Geçen Olaylara İslam ve Yahudiliğin Bakışı, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2011, cilt: II, sayı: 34, s. 9-35

Ders İle İlgili Dosyalar