Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KLİNİK LABORATUARDA OTOMASYON UYGULAMALARI Üçüncü Düzey ELK127 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Turkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SABAHATTİN MUHTAROĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Tıp fakültesi öğrencilerini, klinik laboratuvar işleyişinde vazgeçilmez olan laboratuvar testlerinin her aşamasındaki çeşitli otomasyon uygulamaları hakkında bilgilendirmek
Dersin Tanımı Bu ders, Klinik laboratvar testlerinin; test istemi ile başlayan, numune alma, laboratuvara gönderme ve analiz aşamaları olmak üzere analiz öncesi, analiz ve analiz sonrası ile ilgili otomasyon uygulamaları konularını içerir

Dersin İçeriği
1 Laboratuvar testleri, sağlık ve hastalığın değerlendirilmesindeki önemi
2 Test evleri, preanalitik, analitik ve postanalitik evreler
3 Barkod ve barkodlama işlemi
4 Test istemi
5 Örnek alma ve tüp çeşitleri
6 Örneklerin laboratuvara gönderimi-Pnömotik taşıma sistemi
7 Klinik laboratuvar ortamı ve analiz edilen testlerin özelliği
8 Biyokimya testleri
9 Kan sayım-sedimantasyon ve koagulasyon testleri
10 Hormon ve tümör belirteçleri
11 İdrar testleri
12 İlaç düzeyleri-kardiyak belirteçler
13 Kan gazları
14 Biyokimya laboratuvarı dışındaki testlerin otomasyonu
15 Otomasyon uygulamalarını avantaj ve dezavantajları
16 Hastane bilgi sistemi(HİS)ve laboratuvar bilgi sistemi(LİS)
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tıp öğrencisi, bir laboratuvar testi ile ilgili istemden başlayarak , örnek alma , örnek gönderme ve merkez biyokimya laboratuvarının alt yapısını görecek
2 Test sürecinde her basamağın online olduğunu öğrenecek
3 Laboratvar örneklerine uygulanacak barkod çeşitleri ve uygulaması hakkında bilgilendirilecek
4 Pnömotik tup taşıma sisteminin terminal ve kumanda odası ziyaret edilecek
5 Merkez biyokimya laboratuvarı içinde yer alan farklı birimlerdeki otomatize sistemler, yerinde ve çalışırken izlenecek
6 Manuel yöntemlere göre otomatize sistemlerin getirdiği avantajları (hız ve kalite) yerinde incelenecek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 4 1 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     14
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar