Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TARIM EKONOMİSİ VE İŞLETMECİLİĞİ Üçüncü Düzey TEM210 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin ön şartı yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. YASEMİN DUMRUL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Konular temel olarak ders sorumlusu tarafından anlatılacaktır. Bununla birlikte derste tartışma ortamı yaratılarak, öğrencilerin muhakeme yeteneklerinin gelişmesi sağlanmaya çalışılacaktır.
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenciler; tarımın önemini,tarımsal üretimin özelliklerini,tarım sektörünün kendine özgü özelliklerini ve sorunlarını,tarım işletmeciliği kavramını, bu işletmelerin özelliklerini ve fonksiyonlarını bir bütün olarak değerlendirebileceklerdir.
Dersin Tanımı Tarımsal üretim ve özellikleri,tarım sektörünün önemi,tarımsal yapı,tarımsal ürünlerde fiyat oluşumu,tarımsal işletmecilik.tarımsal ürünler ticareti ve pazarlaması.

Dersin İçeriği
1 Tarımsal üretim ve tarımsal üretimin özellikleri.Tarımın önemi.
2 Tarımsal yapı.
3 Tarım sektöründen beklenilen fonksiyonlar.
4 Tarım sektöründen beklenilen fonksiyonlar.
5 Ekonomik kalkınma ve milli gelir içinde tarım sektörünün payı
6 Ekonomik kalkınma ve tarımsal nüfusun azalışı
7 Tarımsal üretim fonksiyonu.
8 Tarımda küçük ve büyük işletmeler.
9 Tarımda makinalaşma
10 Tarımsal işletmecilik
11 Tarımsal ürün ticareti ve pazarlaması
12 Tarımsal ürün ticareti ve pazarlaması
13 Tarımsal ürün fiyatları
14 Tarımsal ürün fiyatları
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tarım sektörünün ekonomideki yerini ve önemini kavrama
2 Tarımsal İşletmelerin Genel Özelliklerini Kavrama
3 Tarımsal üretimin özelliklerini ve sorunlarını kavrayabilme
4 Tarımsal piyasaları izleyebilme, piyasa aktörlerinin davranışlarını anlayabilme ve karar alma becerisi.
5 Türkiye ekonomisinde tarımın ekonomik, sosyal ve kültürel açıdan önemini tespit edebilme.
6 Tarım sektörünün alt dallarını ve sektördeki üretim şartlarını diğer sektörlerle karşılaştırmalı olarak analiz edebilme
7 -
8 -
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Zeynel DİNLER, (2014), Tarım Ekonomisi, Ekin Yayınevi,Gözden Geçirilmiş 7.Baskı, Bursa.
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders İle İlgili Dosyalar