Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPSS UYGULAMALARI I İkinci Düzey İME 517 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERHAT AYDIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SERHAT AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Verinin yapısını ve doğasını anlama. SPSS programının ara yüzünü, temel menülerini, temel işlevlerini, terminolojisini tanıtmak. Veri girişi, kontrolü, düzeltmeleri yapabilme. Ön betimleyici istatistikler hesaplayarak veri ayıklama, veri düzenleme, varsayım kontrolleri yapma. Betimleyici istatistikler ile Çıkarımsal İstatistikler arasındaki bağlantıları kurma. Çıkarımsal İstatistiklerin kullanımı için gerekli tercih mekanizmalarını anlama.
Dersin Tanımı Bu dersin amacı nicel veri analizinin temel kavramları olan araştırma problemi/hipotezi oluşturabilme; araştırma problemlerini analiz tekniklerine uygun olarak sınıflandırabilme (betimleyici, ilişkilendirme ve farklılaşma); SPSS ile temel veri yönetimi (giriş, kontroller, düzenleme ve varsayım denetimi); Betimleyici veri özetleme türlerini kullanma (tablo, grafik, istatistiksel testler); Çıkarımsal istatistikleri kullanmak için yol haritaları ve izlenceleri takip edebilme.

Dersin İçeriği
1 Değişkenler
2 Araştırma Problemleri
3 Veri Kodlama
4 Veri Girişi
5 Veri Kontrolü
6 Ölçme, Ölçüm ve Değişken Türleri
7 Betimleyici İstatistikler
8 Verinizi Anlama
9 Ara Sınav
10 Varsayımları Kontrol Etme
11 Veri Dosyası Yönetimi
12 Betimleyici İstatistiklerin Raporlanması
13 Çıkarımsal İstatistiklerin Seçilmesi ve Yorumlanması
14 Çıkarımsal İstatistiklerin Seçilmesi ve Yorumlanması
15 Çıkarımsal İstatistiklerin Seçilmesi ve Yorumlanması
16 Çıkarımsal İstatistiklerin Seçilmesi ve Yorumlanması
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Değişken kavramını tanımlar.
2 Değişken türlerini sıralar.
3 Ham veriyi kodlar.
4 Verilerin çalışma sayfası, kod defteri veya yazılıma doğru girildiğini kontrol eder.
5 Ölçmeyi tanımlar.
6 Ölçüm türleri için doğru örnekler verebilir.
7 Betimleyici İstatistikleri SPSS programı içerisinde yapabilir.
8 Veri dosyası üzerinde araştırma probleminin gerektirdiği tüm düzenlemeleri yapabilir.
9 Çıkarımsal istatistiklerin hangi durumlarda nasıl seçileceğini açıklar.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir. Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir.
2 Matematik eğitimi ve eğitim ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrar. 6-
3 Çalıştığı dönem ve bölgeye ait belge ve kaynakları okuyup değerlendirebilir.
4 Matematik eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve öğretim amacıyla kullanabilir
5 Alanında elde ettiği bulguları diğer disiplin alanlarında yapılan çalışmalarla bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir.
6 Araştırma, öğretim veya sunum amacı ile her türlü görsel ve işitsel teknolojileri kullanabilir.
7 Matematik eğitimi alanında var olan bir sorunu farkedebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir.
8 Matematik eğitiminde kullanılan yöntem ve sistemlerde karşılaşılabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak yeni stratejik yaklaşımlar ve çözümler geliştirebilir.
9 Araştırma, uygulama, ve öğretim çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir.
10 Matematik eğitimi ile ilgili bilgi ve bulguları eleştirel ve tarafsız bir şekilde değerlendirebilir.
11 Matematik eğitimi ve eğitim alanlarında kendisinin veya diğer uzmanların yaptığı çalışmaları her kesimden insana yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli ve anlamlı bir şekilde aktarabilir.
12 Mesleki Gelişim ve Yaşamboyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
13 Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirmek üzere yapılacak çalışmalara öncülük edebilir.
14 Bir yabancı dilde en az “Avrupa Dil Portföyü B2 Genel” düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
15 Matematik eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Morgan, G. A., Leech, N. L., Gloeckner, G. W., & Barrett, K. C. (2004). SPSS for introductory statistics: Use and interpretation. Psychology Press. (datasets included)
Yardımcı Kaynaklar Öğretim elemanının ders notları, yayınlanmamış ders kitabı ve ilgili veri setleri.

Ders İle İlgili Dosyalar