Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DIPLOMATIC ENGLISH II Birinci Düzey D-ULS306 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Ayşe Aslıhan Çelenk
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Elif Şimşek
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Uluslararası İlişkilerde resmi görüşmelerin temel karakteri ve iyi bir diplomatın becerilerine yatkınlık kazanılması
Dersin Tanımı İleri Diplomatik İngilizce

Dersin İçeriği
1 Uluslararsı görüşmeler: İkili müzakere, çok taraflı müzakereler;
2 Kamu Diplomasisi, Kültürel Diplomasi;
3 Uluslararası İlişkilerde resmi görüşmelerin temel karakteri;
4 Münhasır yönler, çerçeve, aktör, araç, stratejiler;
5 Diplomaside yeni trendler;
6 Değişen diplomatik pratik: teori karşısında pratik.
7 Diplomatik Çeviri Yöntemleri
8 Diplomatik Çeviri: Lozan Tutanakları
9 Diplomatik Çeviri: Obama''nın Konuşması
10 Diplomatik Çeviri: Henry Kissinger, Diplomacy
11 Osmanlı Diplomasi Tarihi
12 Türk Diplomasi Tarihi
13 Diplomatik Analiz
14 Konuların Tekrarı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Diplomaside temel eğilimler, kurulumlar ve hedeflerin anlamlandırılması;
2 Uluslararası sistem, yeni diplomasi ve Türkiye''nin anlamlandırılması;
3 Soğuk savaş sonrası sistem ve diplomasi: Diplomasi Kültürünün yorumlanması;
4 Geleneksel ve yeni diplomasi türleri: İnsancıl diplomasi, zorlayıcı diplomasi, ping-pong diplomasisi ve benzeri türlerinin anlamlandırılması;
5 Kamu Diplomasisi
6 ince güç ve akıllı güç kavramlarının anlamlandırılması.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Essence of Diplomacy, Chirster Jönsson, Martin Hall, Palgrave, MacMillan, New York, 2005.
Yardımcı Kaynaklar The Palgrave Macmillan Dictionary of Diplomacy, Lorna Lloyd, Alan James, palgrave Macmillan, New York, 2012.

Ders İle İlgili Dosyalar