Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ON PARMAK YAZIM TEKNİKLERİ-I Birinci Düzey TDS157 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. AYŞEGÜL AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli TEORİK ANLATIM VE PRATİK UYGULAMA
Dersin Amacı Öğrencilerin daha doğru, hızlı ve tekniğe uygun olarak On parmak klavye kullanmalarını sağlamak. Türkçe ve yabancı dildeki metinleri süratli ve doğru olarak yazma becerisi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı On Parmak klavye kullanımının öğretilmesi.

Dersin İçeriği
1 Doğru oturuşu, klavyeye ve ekrana olan uzaklığın ayarlanmasının öğretilmesi. El, ön kol, dirsek ve bacakların ergonomik olarak nasıl durması gerektiğinin öğretilmesi. Harflerin tanıtılması.
2 Temel sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmakların yerleştirilmesi ve bakmadan tuşlara basılmasının sağlanması.
3 Temel sıra tuşlarının hızlı yazılması için egzersizlerin yapılması. Temel sıra cümle uygulamaları.
4 Üst sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmakların bakmadan üst sıraya uzanıp yeniden yerine dönmesinin öğretilmesi.
5 Diğer Üst sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmakların bakmadan üst sıraya uzanıp yeniden yerine dönmesinin pekiştirilmesi.
6 Temel ve Üst sıra cümleleriyle sürat testleri yapılması.
7 Alt sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmaklara bakmadan alt sıraya uzanıp yeniden temel sıraya dönmesinin öğretilmesi.
8 Diğer alt sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmaklara bakmadan alt sıraya uzanıp yeniden temel sıraya dönmesinin pekiştirilmesi.
9 Ara Sınav
10 Cümle yazma uygulamaları. Hız testi uygulamaları.
11 Cümle yazma uygulamaları. Hız testi uygulamaları.
12 Büyük harf yazımının öğretilmesi. Silme ve enter tuşunun öğretilmesi ve kullanımı ile ilgili metin çalışmalarının yapılması.
13 Metin yazma uygulamaları. Hataları bulma ve engelleme yöntemlerinin öğretilmesi.
14 Nokta ve virgül yazımının öğretilmesi. Büyük harf kullanımı ile ilgili hız çalışmaları.
15 Kurallı cümle ve metinle hız çalışmaları.
16 Baskılı hız çalışmaları.
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler bilgisayar klavyesini tanır.
2 Öğrenciler on parmak metodlu yazmanın önemini kavrar.
3 Öğrenciler bilgisayar karşısında doğru oturuş tekniğini öğrenir.
4 Öğrenciler bakmadan temel sıraya ellerini koymayı öğrenir.
5 Öğrenciler doğru vuruş tekniklerini öğrenir.
6 Öğrenciler düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar.
7 Öğrenciler parmaklarına bakmadan metodlu on parmak yazmayı öğrenir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
2 Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
4 Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
5 Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
7 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Daktilografi metinleri. 26 saatte on parmak öğreniyorum. Ali Ünlü.
Yardımcı Kaynaklar Daktilografi metinleri.

Ders İle İlgili Dosyalar