Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 İkinci Düzey TÖP 401 7 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ GÖÇER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ GÖÇER PROF. DR. KUDRET ALTUN DOÇ. DR. MEHMET ALİ BAHAR DOÇ. DR. SEMİH ZEKA DOÇ. DR. GÜRKAN MORALI DOÇ. DR. EROL AKSOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Türkçe öğretmeni adaylarının hizmet öncesi eğitim süresince edindikleri bilgi ve becerileri okul ortamında uygulamalarına ve değerlendirmelerine olanak sağlamayı, öğretmenlik mesleğine ilişkin temel ve alana özel becerileri geliştirmelerini desteklemeyi hedeflemektedir (ERÜ Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Rehberi).
Dersin Tanımı Öğretmenlik uygulaması her hafta iki saati fakültede teorik, altı saati uygulama okullarında gerçekleştirilmek üzere haftada sekiz saat süren beş kredilik bir derstir. Bu süreçte öğretmen adayı her hafta değerlendirilmek üzere çalışmalar yapar. Bu çalışmaların kapsamı temelde sınıf içi etkinlikler ve ders anlatımı (ders planı hazırlama, planlanan dersi uygulama ve değerlendirme), mesleki çalışmalar (mesleğe ilişkin yönetmelikler ve yasaların incelenmesi) ve idari çalışmalardan (gerekli belgeleri uygun biçimde doldurma, e-okul uygulamalarını takip etme, zümre toplantısı yapma, veli görüşmeleri gibi öğretmenin idari görevleri gibi) oluşmaktadır. Bu çalışmalar esnasında uygulama öğrencisi, uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeninin yönlendirmesi ve geri bildirimleri ile okul ve sınıf ortamını tanır, pedagojik alan bilgisini uygulama yaparak sınar ve mesleki farkındalık geliştirir(ERÜ Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Rehberi).

Dersin İçeriği
1 Okulların belirlenmesi, bilgilendirme toplantılarının yapılması, uygulama öğretmenleri ile tanışma
2 Okul ortamını tanıma ve ilk izlenimler (Okul hakkında bilgi edinme, sınıf ve okul fiziki çevresi, öğretmenle tanışma, öğrencilerle tanışma, sınıf kültürü)
3 a. Öğretmenin ve öğrencilerin gözlemlenmesi b. Öğrenci tanıma tekniklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
4 a. Derslerin gözlemlenmesi (Genel) b. Şube Öğretmenler Kurulu toplantı karar örneklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
5 a. Öğretim yöntem ve teknikleri açısından derslerin gözlemlenmesi b. Öğretmenin hazırladığı sınavı (yazılıyı) inceleme ve rapor hazırlama
6 a. Uygulama* + Akran Değerlendirme b. Soru sorma, yönerge verme ve açıklama yapma açısından derslerin gözlemlenmesi
7 a. Uygulama* + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme b. Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü açısından derslerin gözlemlenmesi
8 a. Uygulama* + Akran Değerlendirme b. Derslerde kullanılan ders kitaplarının değerlendirilmesi
9 a. Uygulama* + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme b. Öğretimi bireyselleştirme ve farklılaştırma açısından derslerin gözlemlenmesi
10 a. Uygulama* + Akran Değerlendirme b. Sınıftaki istenmeyen öğrenci davranışlarının ve bu davranışlarla baş etme stratejilerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
11 a. Uygulama* + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme
12 a. Uygulama* + Akran Değerlendirme b. e-Okul uygulamaları (öğrenci devamsızlık defteri, öğretmen ders defteri, öğrenci nakil gönderme, öğrenci nakil kabul etme, öğretmenler kurulu karar defteri, öğrenci karnesi….) ile ilgili okul yöneticilerinden elektronik ortamda uygulamalı olarak bilgi alma ve rapor hazırlama
13 a. Uygulama* + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme
14 Genel Değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğretmen adayı, öğretim programında belirtilen kazanımlara göre ders planı hazırlar. İhtiyaçlar doğrultusunda dersin işlenişine göre ders planında değişiklikler/düzenlemeler yapar.
2 Dersin konusu ve kazanımları ile ilgili temel kavramları bilir ve bunları uygun şekilde kullanır.
3 Hedef kitlenin özelliklerini dikkate alarak farklı öğretim yöntemleri, teknikleri ve stratejilerini uygun şekilde dersinde kullanır.
4 Öğretim araç-gereç ve materyallerini dersin hedefleri doğrultusunda ve sınıf düzeyine uygun şekilde kullanır.
5 Ders öncesi öğrenme ortamını düzenler (ders materyallerinin hazırlanması, sınıf, tahta, öğrenci hazırlıkları, kişisel hazırlıklar vs.).
6 Derse başlamadan önce öğrenciyi motive eder ve ders süresince bu motivasyonu yüksek tutar.
7 Etkili iletişim yöntemlerini bilir ve öğrenci ile etkili iletişim kurar.
8 Öğrenci katılımını arttıracak etkinlikler planlar.
9 Sınıf yönetiminde dikkat edilmesi gereken hususları bilir ve sınıfı etkili bir şekilde yönetir.
10 Kazanımlar ile uyumlu ölçme-değerlendirme yöntemlerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını kayıt altına alır. Öğrencilere, onların anlayacağı şekilde geri bildirim verir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4 Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek
5 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek
6 Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7 Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9 Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10 Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11 Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 25 4 100
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 12 6 72
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     256
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ERÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI REHBERİ
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar