Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI Üçüncü Düzey İKT 575 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin ön koşulu yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HALİL ALTINTAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bu derste para teorisi ve politikası ile igili klasik makalelerin yanı sıra son yıllardaki temel tartışma konularını ileri düzeyde ele alınmaktadır. Ders 2008 küresel krizinin incelenmesi ve bu tip krizlerin önlenmesi (veya etkilerinin azaltılması) için finansal kurumların ve para politikalarının rolü üzerinde durulacaktır.
Dersin Tanımı Bu ders para teorisi ve politikası hakkındaki ileri konuların öğrenciler tarafından öğrenilmesi yönünde dizayn edilmiştir. Öğrenciler bu ders sayesinde para teorisi hakkındaki klasik makalelere, güncel araştırma uygulamalarına ve son tartışmalara aşina olacaklardır. Bunlara ilave olarak öğrenciler finansal kurumlar, modernleşme ve düzenleme gibi konuları incelemek suretiyle politika konularına da aşina olacaklardır. Dönemin sonunda öğrenciler kendilerine verilmiş bir konuda akademik bir dergi stilinde bir çalışma hazırlayacaklardır.

Dersin İçeriği
1 Para ile İlgili Temel Kavramlar ve Merkez Bankacılığı
2 Para Arzı ve Para Talebi ile İlgili Teoriler,
3 Paranın Aktarım Mekanizmaları ve Ekonominin Genel Dengesine Etkisi
4 Faiz Oranları, Faiz Teorileri ve Faiz Oranlarının Hesaplanması
5 Para Politikasının Ana ve Ara Amaçları, Araçları, Göstergeleri
6 Para ve Ekonomik Faaliyetler: Klasik ve Neo-klasik Teoriler
7 Para ve Ekonomik Faaliyetler: Keynesyen ve Monetarist Teoriler
8 Ara Sınav
9 Para ve Ekonomik Faaliyetler: Rasyonel Beklentiler ve Yeni Keynesyen Teoriler
10 Para ve Ekonomik Faaliyetler: Post-Keynesyen ve Reel Konjonktür Teorileri
11 Konjonktüre İlişkin Parasal Teoriler
12 Hasıla ile Enflasyonun ve Para Politikasıyla İlişkisi
13 Açık Ekonomide Para Politikası
14 Para Politikası Rejimleri
15 Uluslararası Para Sistemi,
16 Uluslararası İktisadi Krizler ve Para Politikaları
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dersi alan öğrenciler para politikaları konusundaki teorik literatürün gelişimine hakim olacaklardır.
2 Dersi alan öğrenciler teorik literatürdeki gelişmeleri daha iyi bir şekilde takip etme imkanına sahip olunacaktır.
3 Öğrencilerin para teorisi ve politikası ile ilgili bilimsel çalışma yapmaları için bir temel oluşacaktır.
4 Öğrenciler alternatif para politikası kurallarını değerlendirebileceklerdir
5 Öğrenciler para politikasının makroekonomik değişkenler üzerindeki etkisini değerlendirebileceklerdir
6 Öğrenciler açık ekonomideki politikaları ve parasal dengeleri tartışabileceklerdir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 8 3 24
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mishkin, Frederic S. (2000), Para: Teorisi-Politikası, çev. İlyas Şıklar, Ahmet Çakmak ve Suat Yavuz, Bilim Teknik Yayınevi. ASLAN, Hanifi; Para Teori ve Politikası, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa, 2010.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar