Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLAÇ ANALİZLERİ VE VALİDASYON Birinci Düzey ALA 514 9 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM NARİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM NARİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı İlaç analizlerinde kullanılan enstrümental teknikler, bu tekniklerin temel prensipleri ve elde edilen sonuçlarının güvenirliklerinin belirlenmesinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Validasyon parametrelerinin tanımları,enstrümental analizin temel prensipleri ve uygulamaları, analiz sonuçlarının değerlendirilmesi ve sonuçların verilmesi

Dersin İçeriği
1 İlaç analizlerinin gerekliliği
2 Validasyonu düzenleyen kurum ve kuruluşlar
3 Validasyon parametreleri
4 Validasyon parametrelerinin belirlenmesi
5 Validasyon parametrelerinin belirlenmesi
6 Validasyon parametrelerinin belirlenmesi
7 Ara Sınav
8 Öğrenci Sunumları
9 Öğrenci Sunumları
10 Öğrenci Sunumları
11 LC için validasyon örnekleri
12 LC için validasyon örnekleri
13 LC-MS için validasyon örnekleri
14 LC-MS için validasyon örnekleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İlaç analizlerinin gerekliliğini açıklar. .
2 Hangi matriklerde hangi analiz yapıldığını tanımlar
3 Validasyonu belirleyen kuruluşları tanımlar.
4 Temel validasyon parametrelerini kuruluşlara göre tanımlamalarını yapar.
5 Cam malzemelerin ve mikropipetlerin kalibrasyonunu yapar.
6 Atomik spektroskokipisinde kullanılan validasyon parametrelerinin deneysel hesaplanmasını kurgular.
7 UV-Vis spektrokipisinde kullanılan validasyon parametrelerinin deneysel hesaplanmasını kurgular.
8 Validasyon parametrelerini irdeler ve yorumlar.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2 Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3 Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4 Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5 Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6 Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7 Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8 Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9 Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11 Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 11 2 22
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Principles and Practices of Method Validation, A. Fajgelj, A. Ambrus, The Royal Society of Chemistry 2000
Yardımcı Kaynaklar Principles and Practices of Method Validation, A. Fajgelj, A. Ambrus, The Royal Society of Chemistry 2000

Ders İle İlgili Dosyalar