Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ Üçüncü Düzey MB 201 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.
Dersin Tanımı Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi, Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar), Öğretim Materyallerinin İşlevleri, Öğretim Materyali Seçimini Etkileyen Faktörler, Öğretim Materyali Tasarlama Aşamaları, Öğretim Materyali Hazırlarken Dikkat Etmesi Gerekenler, Öğretim Materyali Tasarım Öğeleri, Öğretim Materyali Tasarım İlkeleri, Görsel ve/veya İşitsel Materyal Tasarımı Örnekleri Sunma, Görsel ve/veya İşitsel Materyal Tasarımı, Sunumları ve Değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği
1 Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi
2 Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar)
3 Öğretim Materyallerinin İşlevleri
4 Öğretim Materyali Tasarlama Aşamaları, Materyal Tasarlanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
5 Öğretim Materyalleri Tasarım Öğeleri
6 Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
7 Ara Sınav
8 Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
9 Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
10 Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
11 Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
12 Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
13 Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini bilir.
2 Öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyal geliştirir.
3 Çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vd. materyalleri geliştirir.
4 Öğretim teknolojilerini takip eder.
5 Öğretim teknolojilerini kullanma konusunda olumlu tutuma sahip olur.
6 Materyallerin kullanımı konusunda arka plan bilgisine sahip olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2 Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3 Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4 Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6 En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     142
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı / Doç. Dr. Mehmet Küçük
Yardımcı Kaynaklar Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı / S. Sadi Seferoğlu,Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı/Kollektif (PARADİGMA AKADEMİ YAYINLARI), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı / Prof. Dr. Salih Uşun

Ders İle İlgili Dosyalar