Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK Birinci Düzey MB 302 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüzyüze
Dersin Amacı Dersin amacı, temel ahlak ve etik prensiplerini öğrencilere tanıtmak ve profesyonel hayatlarında kullanmaları için onlara kılavuzluk etmektir
Dersin Tanımı Dersin amacı, temel ahlak ve etik prensiplerini öğrencilere tanıtmak ve profesyonel hayatlarında kullanmaları için onlara kılavuzluk etmektir

Dersin İçeriği
1 Etik ve ahlak ile ilgili temel kavramlar, ahlak ve ahlakın temelleri, ahlak ve etik kuramları
2 İş etiği ve meslek etiği kavramları
3 Etik İlke, Etik Kural, İş ve Meslek ahlakı/Etiği
4 Meslek etiğinin ortaya çıkışı ve önemi, bir meslek olarak öğretilmesi, öğretimin önemi ve temel özellikleri
5 Sosyal,Kültürel;Ahlaki ve Etik Yönleriyle Öğretmenlik Mesleği
6 Eğitim ve Öğrenme Hakkı ve Öğretmenlikle İlgili Etik İlkeler
7 Okulda ve Öğrenme Sürecinde Etik
8 Eğitim Paydaşları Arasındaki İlişkilerde Etik
9 Eğitim ve okul yöneticilerinin, veli ve öğrencilerin etik sorumlulukları
10 Okulda ve Eğitimde Etik Dışı Davranışlar, Etik İkilemler, Sorunlar
11 Okullarda Ahlak Eğitimi ve Etik Kurullar
12 Okullarda Ahlak Eğitimi ve Etik Kurullar
13 Eğitimde Rehberlik Hizmetleri ve Etik
14 Eğitim Araştırmalarında Etik
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eğitimde Etik ve ahlak kurallarını tanımlamak;
2 Eğitimde Etik ve ahlak alanıyla ilgili temel kavramları ayırt etmek ;
3 Ahlak ve etik arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek;
4 Eğitimde Ahlak ve Etik alanında dinin günlük hayatta ahlaki konulara olan bakış açısını açıklayabilmek;
5 Defining the principles of teacher-environment relationship;
6 Öğretmenlik mesleğinin prensiplerini açıklayabilmek;
7 Öğretmenlerin yaşayabilecekleri olası etik sorunları tartışabilmek;
8 Öğretim yeterliklerini listeleyebilmek;
9 Öğretmenlik mesleği ile ilgili etik olmayan davranışları içeren vakaları analiz edebilmek;
10 Öğretmen-çevre ilişkisinin prensiplerini tanımlayabilmek;

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 30 2 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı derste ilan edilecektir.
Yardımcı Kaynaklar derste ilan edilecektir.

Ders İle İlgili Dosyalar