Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SINIF YÖNETİMİ Üçüncü Düzey AÖP 309 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. HATİCE ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, tartışma
Dersin Amacı Etkili öğrenmenin gerçekleşebilmesi için uygun ortam sağlanma ve sürdürme ile ilgili bilgi kazandırma.
Dersin Tanımı Sınıfta hedeflere uygun öğretim ve öğrenmenin meydana gelmesi için , öğrenme çevresi ve öğrenci davranışlarını düzenleme kontrol etme ve değiştirmeyle ilgili bilgilerden oluşur.

Dersin İçeriği
1 Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar ve sınıf yönetiminin amaçları
2 Sınıf yönetimi model ve yaklaşımları.
3 Sınıf yönetimi model ve yaklaşımları.
4 Fiziksel çevrenin yönetimi.
5 Zaman yönetimi ve öğretim etkinliklerini planlama.
6 Öğretmen öğrenci iletişimi
7 Öğrenci davranışlarını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler
8 Çatışma çözme ve akran arabuluculuğu.
9 Çatışma çözme ve akran arabuluculuğu.
10 Sınav
11 Sınıfta davranış yönetimi.
12 Davranış değiştirme planı hazırlama ve uygulama.
13 Sınıf yönetiminde öğretmen liderliği
14 Ailenin eğitim sürecine katılımı
15 Özel gereksinimli öğrenciler.
16 Sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sınıfı amacına uygun olarak düzenler.
2 Öğretme ve öğrenme süreçlerini yönetir.
3 Sınıf ortamında iletişime yönelik ve çatışma çözmeye yönelik bilgi ve beceri kazanır.
4 Oumlu davranışların artırılması ve olumsuz davranışların azaltılmasına ilişkin bilgi ve beceri kazanır.
5 --
6 --
7 --
8 --
9 --
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2 Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7 Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8 Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9 Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Daha sonra duyurulacaktır.
Yardımcı Kaynaklar Daha sonra duyurulacaktır.

Ders İle İlgili Dosyalar