Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KLASİK METİNLER II İkinci Düzey RDE 108 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. Öğr. Üyesi ERDEM ERİNÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin Orta Çağ, Aydınlanma, Klasisizm, Realizm, Dekadans ve Modernizm metinleri aracılığıyla Batı düşünce dünyasının temellerini anlama ve yorumlamalarını sağlamak.
Dersin Tanımı Öğrencilerin Batı temelli Rus düşünce tarihini Rus dili, edebiyatı ve kültürüne yönelik derslerde anlayabilmeleri için evrensel metin minimumuna eriştiren, haftada iki saat, teorik olarak verilen derstir.

Dersin İçeriği
1 Syllabus tanıtımı. Geçen dönem içinde sunulan Yunan-Roma ve Musevi-Hıristiyan metinlerinin anımsama amaçlı tekrarı. Ortaçağ ve genel özelliklerine dair sunum.
2 Ortaçağ kültürü, çeşitli alanlardaki Orta Çağ metinlerinin tanıtımı: Ramon Llull “Şovalyeliğin Esasları”, Willhelm Durandus “Edebi Eleştiri”.
3 Aquinalı Thomas ve Aziz Augustus metinlerinin Platon ve Aristoteles metinleri ile karşılaştırılması.
4 Orta Çağ’a bugünden bakan metinlerin incelenmesi: Umberto Eco “Orta Çağ’ı Düşlemek”, “Orta Çağ’ı Yaşamak”.
5 Dante Allighieri’nin İlahi Komedya eserinin “Cehennem” bölümüne dair çalışma.
6 Dante Allighieri’nin İlahi Komedya eserinin “Araf” bölümüne dair çalışma. Eserin kültür tarihindeki farklı yansımalarına dair sunum.
7 Rönesans ve “Metsenat” sistemi, kültürel hayata yansıması.
8 Ara Sınav
9 William Shakespeare “Othello” eserinin incelenmesi.
10 Aydınlanma yazarları (Voltaire, Jean Jacques Rousseau, Montesquieu, Swift) ve toplumsal metinler (Amerikan Bağımsızlık Bildirgesi (1776), Vatandaş ve İnsan Hakları Deklarasyonu(1789)).
11 Sanayi Devrimi ve metinlere yansıması: Realizm, şehirleşme, romanın yaygınlaşması.
12 Şehirleşme ile edebiyatın toplumsal sınıf katalizörü işlevi görmesi: Charles Dickens “Bir Noel Şarkısı” metni üzerinden. / Urbanization and literature acting as a catalyst on social class system: A reading of Charles Dicken’s “A Christmas Carol”
13 Dekadans: sebepleri ve doğurduğu akımlar (Sembolizm, Neoromantizm, İmpresyonizm, Estetizm, Futurizm)
14 Konu tekrarı, final sınavına hazırlık.
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin klasik metinler aracılığıyla batı düşünce tarihini kavramalarını sağlamak; / Help students conceive Western philosophy through classic texts
2 Klasik metinlere göndermeler içeren Rusça dil, edebiyat ve tarih metinlerini anlaşılır kılmak; / Make clear of Russian language, literature and culture texts, which reference classical texts.
3 Orta Çağ’dan Modernizm’e temel metinler üzerinden Batı dünyasının kültürel ve edebi edimlerini tanımak; / From Medieval times to Modernism, learn and know cultural and literary experiences of Western world through classical texts
4 Öğrencilerin temel Avrupa tarihine, sanatına ve edebiyatına dair fikir sahibi olmalarını sağlamak. / Help students to have opinions about basic European history, art and literature.
5 .
6 .
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 13 1 13
Toplam iş yükü     73
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Programda adı anılan metinler dönem boyunca öğrencilere tavsiye edilmektedir. Yardımcı kaynaklar listesindeki kitaplar da metinlerin anlaşılmasına rehber olacak niteliktedir.
Yardımcı Kaynaklar Edebi Eserler: - Dante Allighieri, İlahi Komedya - William Shakespeare, Othello - Charles Dickens, Bir Noel Şarkısı Makaleler: - Umberto Eco, Orta Çağ’ı Düşlemek - Umberto Eco, Orta Çağ’ı Yaşamak

Ders İle İlgili Dosyalar