|
1 |
Syllabus tanıtımı. Geçen dönem içinde sunulan Yunan-Roma ve Musevi-Hıristiyan metinlerinin anımsama amaçlı tekrarı. Ortaçağ ve genel özelliklerine dair sunum.
|
|
2 |
Ortaçağ kültürü, çeşitli alanlardaki Orta Çağ metinlerinin tanıtımı: Ramon Llull “Şovalyeliğin Esasları”, Willhelm Durandus “Edebi Eleştiri”.
|
|
3 |
Aquinalı Thomas ve Aziz Augustus metinlerinin Platon ve Aristoteles metinleri ile karşılaştırılması.
|
|
4 |
Orta Çağ’a bugünden bakan metinlerin incelenmesi: Umberto Eco “Orta Çağ’ı Düşlemek”, “Orta Çağ’ı Yaşamak”.
|
|
5 |
Dante Allighieri’nin İlahi Komedya eserinin “Cehennem” bölümüne dair çalışma.
|
|
6 |
Dante Allighieri’nin İlahi Komedya eserinin “Araf” bölümüne dair çalışma. Eserin kültür tarihindeki farklı yansımalarına dair sunum.
|
|
7 |
Rönesans ve “Metsenat” sistemi, kültürel hayata yansıması.
|
|
8 |
Ara Sınav
|
|
9 |
William Shakespeare “Othello” eserinin incelenmesi.
|
|
10 |
Aydınlanma yazarları (Voltaire, Jean Jacques Rousseau, Montesquieu, Swift) ve toplumsal metinler (Amerikan Bağımsızlık Bildirgesi (1776), Vatandaş ve İnsan Hakları Deklarasyonu(1789)).
|
|
11 |
Sanayi Devrimi ve metinlere yansıması: Realizm, şehirleşme, romanın yaygınlaşması.
|
|
12 |
Şehirleşme ile edebiyatın toplumsal sınıf katalizörü işlevi görmesi: Charles Dickens “Bir Noel Şarkısı” metni üzerinden. / Urbanization and literature acting as a catalyst on social class system: A reading of Charles Dicken’s “A Christmas Carol”
|
|
13 |
Dekadans: sebepleri ve doğurduğu akımlar (Sembolizm, Neoromantizm, İmpresyonizm, Estetizm, Futurizm)
|
|
14 |
Konu tekrarı, final sınavına hazırlık.
|
|
15 |
Final Sınavı
|
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|