Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEMRAN YAPISI VE İŞLEVLERİ Birinci Düzey TIB 609 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Lisans ve Yüksek Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir.
Eğitimin Dili Turkçe
Koordinatör PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve interaktif eğitim
Dersin Amacı Hücre zarının yapı ve özelliklerini öğrencilere öğretmek.
Dersin Tanımı Hücre zarının yapısı ve özellikleri

Dersin İçeriği
1 Genel zar yapısı ve özellikleri
2 Hücre içi zarların yapısı ve özellikleri
3 Zar yapısındaki lipitlerin, proteinlerin, glikoproteinlerin ve glikolipitlerin özellikleri
4 Glikokaliks, sitoiskelet, hücrelerarası bağlantılar
5 Zar reseptörlerinin genel özellikleri ve sinyal iletimi
6 Ekzositoz, salgı veziküllerinin özellikleri, endositoz
7 Zar lipit ve proteinlerinin sentezi
8 Zar proteinlerinin çeşitlenmesi ve hedefleri
9 İyon, katyon ve anyon taşıyıcıları
10 Gap junctionlar; zar ATPazlarının özellikleri
11 Bakteri zarında transport
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel zar yapısı ve özelliklerini öğrenmek
2 Zar yapısındaki lipitlerin, proteinlerin, glikoproteinlerin ve glikolipitlerin özelliklerini kavrsmak
3 Glikokaliks, sitoiskelet, hücrelerarası bağlantıları anlamak
4 Zar reseptörlerinin genel özellikleri ve sinyal iletimini öğrenmek
5 Ekzositoz, salgı veziküllerinin özellikleri, endositozu öğrenmek
6 Zar lipit ve proteinlerinin sentezini anlamak
7 Zar proteinlerinin çeşitlenmesi ve hedefleri kavramak
8 İyon, katyon ve anyon taşıyıcıları öğrenmek
9 Gap junctionlar; zar ATPazlarının özelliklerini öğrenmek
10 Bakteri zarında transportu kavramak

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 7 91
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. A. Ekmekçi. Gen, Genetik Değişim ve Hastalıkları, Gazi Kitabevi, 2006. 2. Geoffrey M. Cooper & Robert E. Hausman. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı Ersan Kalay, Neşe Atabey, (2016) Hücre, Moleküler Yaklaşım. 7. Baskının Çevirisi; İzmir Tıp Kitabevi, ISBN 9786056681707, İzmir. 3. G. M. Cooper and R.E. Hausman, (2016) The Cell: A Molecular Approach (7th Ed), ASM Press and Sinauer Associates. 4. Hasan Veysi Güneş, (2013) Moleküler Hücre Biyolojisi, İstanbul Tıp Kitabevi. 3. baskı, ISBN 978-605-134499-47-2, İstanbul.1. W.H. Evans, J.M. Graham. Membrane Structure and Function, IRL Press, Oxford, 1989. 5. L. Stryer. Biochemistry, 3rd Ed., W. H. Freeman, New York, 1988. 6. J. Darnell, H. Lodish, D. Baltimore. Molecular Cell Biology, 2nd Ed., Scientific American Books, New York, 1990. 7. B. Alberts, A. Johnson, J. Lewis, M. Raff, K. Roberts, P. Walter. Molecular Biology of The Cell, 4th Ed., Garland Science (Taylor & Francis Group), New York, 2002.
Yardımcı Kaynaklar İlgili makaleler ve web sayfaları

Ders İle İlgili Dosyalar