Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ SİYASAL TEORİ İkinci Düzey SKY503 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -ÖĞRETİM ÜYESİ MEHMET İNANÇ ÖZEKMEKÇİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım, seminer, sunum
Dersin Amacı Siyaset felsefesine 20. yüzyıl itibarı ile yön veren teorik akımları tartışmak
Dersin Tanımı 20. yüzyıl siyaset felsefesinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilip tartışıldığı bir ikinci düzey dersidir.

Dersin İçeriği
1 Faydacılık
2 Liberal Eşitlik
3 Liberterlik
4 Marksizm
5 Milliyetçilik
6 Yurttaşlık Kuramı
7 Çok kültürlülük
8 Ara Sınav
9 Feminizm
10 Sunumlar
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çağdaş siyaset teorisindeki tartışmalardan haberdar olmak
2 Adalet, özgürlük, eşitlik, vatandaşlık gibi güncel kavramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olmak
3 Farklı teorik geleneklerle ilgili karşılaştırmalar yapabilmek
4 Analitik düşünce kabiliyeti
5 Siyasetle ilgili kavramlara yeni tanımlar getirebilmek
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.
2 Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.
3 Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.
5 Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 5 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kymlicka, Will. Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar