Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNGİLİZCE IV Birinci Düzey REH302 Zorunlu 6 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi ZEYNEP KAYHAN, Öğretim Görevlisi AYŞEGÜL GÜRBEDEN, Öğretim Görevlisi Ayşe YILDIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından görevlendirilen Öğretim Görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Temel düzeyde İngilizce öğrenimi.
Dersin Tanımı Temel düzeyde İngilizce öğrenimi.

Dersin İçeriği
1 YDS 2020 Güz 1-45. sorular arası derse katılan öğrencilerle karşılıklı tartışılarak her bir sorunun distractor analizi yapılarak cevaplandırılacak.
2 YDS 2020 Güz sorularından 46-80. sorular arası derse katılan öğrencilerle karşılıklı tartışılarak her bir sorunun distractor analizi yapılarak cevaplandırılacak.
3 YDS 2020 Bahar sorularından 1-45. sorular arası derse katılan öğrencilerle karşılıklı tartışılarak her bir sorunun distractor analizi yapılarak cevaplandırılacak.
4 YDS 2020 Bahar sorularından 46-80. sorular arası derse katılan öğrencilerle karşılıklı tartışılarak her bir sorunun distractor analizi yapılarak cevaplandırılacak.
5 YDS 2021 GÜZ sorularından 1-45. sorular arası derse katılan öğrencilerle karşılıklı tartışılarak her bir sorunun distractor analizi yapılarak cevaplandırılacak.
6 YDS 2021 GÜZ sorularından 46-80. sorular arası derse katılan öğrencilerle karşılıklı tartışılarak her bir sorunun distractor analizi yapılarak cevaplandırılacak.
7 YDS 2021 Bahar sorularından 1-45. sorular arası derse katılan öğrencilerle karşılıklı tartışılarak her bir sorunun distractor analizi yapılarak cevaplandırılacak.
8 YDS 2021 Bahar sorularından 46-80. sorular arası derse katılan öğrencilerle karşılıklı tartışılarak her bir sorunun distractor analizi yapılarak cevaplandırılacak.
9 YDS 2022 GÜZ sorularından 1-45. sorular arası derse katılan öğrencilerle karşılıklı tartışılarak her bir sorunun distractor analizi yapılarak cevaplandırılacak.
10 YDS 2021 GÜZ sorularından 46-80. sorular arası derse katılan öğrencilerle karşılıklı tartışılarak her bir sorunun distractor analizi yapılarak cevaplandırılacak.
11 TÜREB sınavına girecek öğrencilerin sınavlara hem bilgi desteği hem de konuşmalarına destek olmak için farklı kültürel ve medeniyetler/arkeolojik konularda konuşmalarını sağlamak için konuşma pratiğinin yapılması için belirlenmiş konulardan bazıları her hafta ders esnasında tartışılacak
12 TÜREB sınavına girecek öğrencilerin sınavlara hem bilgi desteği hem de konuşmalarına destek olmak için farklı kültürel ve medeniyetler/arkeolojik konularda konuşmalarını sağlamak için konuşma pratiğinin yapılması için belirlenmiş konulardan bazıları her hafta ders esnasında tartışılacak
13 TÜREB sınavına girecek öğrencilerin sınavlara hem bilgi desteği hem de konuşmalarına destek olmak için farklı kültürel ve medeniyetler/arkeolojik konularda konuşmalarını sağlamak için konuşma pratiğinin yapılması için belirlenmiş konulardan bazıları her hafta ders esnasında tartışılacak
14 TÜREB sınavına girecek öğrencilerin sınavlara hem bilgi desteği hem de konuşmalarına destek olmak için farklı kültürel ve medeniyetler/arkeolojik konularda konuşmalarını sağlamak için konuşma pratiğinin yapılması için belirlenmiş konulardan bazıları her hafta ders esnasında tartışılacak
15 TÜREB sınavına girecek öğrencilerin sınavlara hem bilgi desteği hem de konuşmalarına destek olmak için farklı kültürel ve medeniyetler/arkeolojik konularda konuşmalarını sağlamak için konuşma pratiğinin yapılması için belirlenmiş konulardan bazıları her hafta ders esnasında tartışılacak
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Turizm fakültesi rehberlik bölümü öğrencilerinin YDS sınavından en az 75 puan almaları kokartlarını alabilmeleri için şu andaki mevcut yönetmeliğe göre şarttır. öğrencilerimizin bu sınavda başarılı olabilmeleri için sınav içeriğinde bulunan farklı soru formlarına hazırlanmaları ve bilgilerini bu sınavlarda doğru bir şekilde kullanabilmeleri için derslerimizde amaçlarına dönük bir çalışma yapmaktayız.
2 öğrencilerimiz: YDS sınavlarında yer alan; a) KELİME VE PHRASAL VERBS lerle ilgili sorulara cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır.
3 b) gramerle ilgili sorulara cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır.
4 c) cloze test /use of English sorularına cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır.
5 d) yarım bırakılan cümleyi tamamlama sorularına cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır.
6 e) çeviri Tİ-İT sorularına cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır.
7 f) paragraf akışını bozan cümle sorularına cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır.
8 g) paragraf akışını tamamlayan cümle sorularına cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır.
9 h) diyalog ve anlamca en yakın cümle sorularına cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır ayrıca paragraf sorularına cevap verebilmek için bu alandaki soru çözümlerini yaparak teknik ve pratik kazanacaklardır.
10 ı) öğrencilerimiz TURSAB sınavına da girebilecekleri için çeviri, alanlarında okuma, konuşma ve dinleme anlama ile ilgili pratik ve teknik çalışmaları yapılacaktır.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13 Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14 İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15 Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 6 6 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 5 5 25
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 8 64
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 5 10
Ödev 5 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı National Geopgraphic Life Upper-Intermediate
Yardımcı Kaynaklar National Geopgraphic Life Upper-Intermediate Workbook

Ders İle İlgili Dosyalar