Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİLBİLGİSİ VE KELİME ÖĞRETİMİ İkinci Düzey ELAN355 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SENİYE VURAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Sunu, tartışma
Dersin Amacı İngilizce öğretiminde gramerin yeri, öğretilmesi ve öğretilmemesinin gerekliliği ile ilgili farklı fikirler ve bunları destekleyen teoriler ve öğretim metotları, gramer ve kelime öğretimi ile ilgili farklı yöntem, teknik ve metotlar ve gramer öğretiminde verilmesi gereken kararları etkileyen faktörler hakkında öğrencilere farkındalık kazandırmak ve bunların sınıfta uygulanması ile ilgili pratik bilgileri tartışmak.
Dersin Tanımı İngilizce öğretiminde gramer ve kelime öğretimi için farklı metot, teknik ve teorileri tartışmayı hedefleyen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Dersin, ders materyallerinin ve izlencenin tanıtımı Gramer öğretiminin önemi ile ilgili video
2 Gramer Öğretimi Bölüm 1- Gramer nedir?
3 Bölüm 2- Neden gramer öğretmeliyiz?
4 Bölüm 3- Gramer kurallarla nasıl öğretilir? Tümevarımcı, kural odaklı yaklaşım
5 Bölüm 4- Gramer örneklerle nasıl öğretilir? Tümdengelimci, kural keşfetme yaklaşımı
6 Bölüm 5- Metinlerle gramer öğretimi
7 Bölüm 8- Gramer derse nasıl entegre edilir?
8 Bölüm 10- Gramer nasıl öğretilmez?
9 Kelime öğretimi- Bölüm 1- Kelime neyi içerir?
10 Bölüm 2- Kelime nasıl öğrenilir?
11 Bölüm 5- Kelime nasıl sunulur?
12 Bölüm 6- Kelime nasıl kullanılır?
13 Bölüm 7- Kelime parçacıklarını ve gruplarını öğretmek
14 Bölüm 9- İyi kelime öğrenicileri nasıl yetiştirilir?
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler gramer ve kelime öğretiminde farklı teoriler ve bunların sınıf içi uygulamaları ile ilgili bilgiye sahip olacaklardır.
2 Öğrenciler İngilizce öğretiminde gramerin yeri, gramer öğretiminin gerekliliği ile ilgili farklı inanç, teori ve öğretim metotları, gramer ve kelime öğretiminde farklı metot ve teknikler ve gramer ve kelime öğretiminde verilmesi gereken kararları etkileyen faktörler hakkında bilgi ve farkındalık kazanacaklardır.
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2 Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3 Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4 Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5 Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6 Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7 Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10 Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11 Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12 Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14 Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15 Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16 Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17 Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Thornbury, S. (2012) How to Teach Grammar, Harlow: Pearson. Thornbury, S. (2002) How to Teach Vocabulary, Harlow: Pearson.
Yardımcı Kaynaklar pdf ve makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar