Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YARIİLETKENLER FİZİĞİ -II İkinci Düzey FİZ 610 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yoktur
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ENİSE AYYILDIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Yarıiletken aygıtların üretimini ve çalışma prensiplerini öğrenmek
Dersin Tanımı İki kutuplu eklem (BJT) transistörler, Alan etkili transistörler (MOSFET, MISFET, JFET), Fotodiyot, Güneş Pili, Işık Yayan Diyot (LED).

Dersin İçeriği
1 Tünel diyotlar
2 Tünelleme ihtimali ve tünelleme akımı
3 Devre elemanı performansı
4 MIS tünel cihazlar
5 MIS anahtarlama diyotları
6 Yüksek-mobiliteli transistörler
7 Impatt diyotlar
8 Bipolar eklem transistörler ve çalışma modları
9 Eklem alan etkili transistörün (JFET) çalışması, devre elemanı karakteristiği, ideal olmayan etkiler
10 Eşdeğer devre modelleri, frekans limitleri, büyük-sinyal anahtarlama
11 Işımalı geçişler
12 Işık yayan diyot (LED)
13 Laserin çalışma karakteristiği
14 Fototransistörler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yarıiletken aygıtlarda yük iletiminin fiziğini bilir.
2 Yarıiletken aygıtların çalışma prensiplerini açıklar.
3 AC yükselteç devrelerindeki sorunları giderme yeteneği kazanır.
4 Elektronik devrelerle ilgili problemleri çözme yeteneği gelişir.
5 Yarıiletken aygıtların performansını etkileyen faktörleri bilir.
6 Yarıiletken teknolojisindeki gelişmelere kolayca uyum sağlar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 7 7 49
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 7 2 14
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 7 25
Ödev 7 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı B. G. Streetman and S. Banerjee, Solid State Electronic Devices, Prentice-Hall, 2000.
Yardımcı Kaynaklar 1. Sze, S. M., Semiconductor Devices Physics and Technology, John Wiley&Sons, New York, 1985. 2. R. F. Pierret, Semiconductor Device Fundamentals, Addison-Wesley, 1996.

Ders İle İlgili Dosyalar