Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEMİNER Birinci Düzey ENM 500 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLHAN TOĞA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLHAN TOĞA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Pratik
Dersin Amacı Öğrencilerin belirlenen bir konu hakkında (genellikle tez danışmanları ile beraber belirledikleri bir tez konusu hakkında), dönem boyunca temel araştırmaları yapması ve bulgularını seminer ortamında dinleyiciler ile paylaşarak geri besleme almasıdır.
Dersin Tanımı Öğrencilerin tez danışmanı ve/ya seminer dersi sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte tespit ettikleri bir konu üzerinde çalıştığı ve seminerini hazırladığı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Seminer konusunun belirlenmesi ile ilgili çalışmaların yapılması
3 Seminer konusunun belirlenmesi ile ilgili çalışmaların yapılması
4 Seminer konusu ile ilgili temel kavramların araştırılması
5 Seminer konusu ile ilgili temel kavramların araştırılması
6 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması
7 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması
8 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması
9 Ara raporun hazırlanması
10 Belirlenen problemin temel özelliklerinin tanımlanması
11 Geliştirilecek yöntemler üzerinde çalışılması
12 Geliştirilecek yöntemler üzerinde çalışılması
13 Seminer raporu ve sunumunun hazırlanması
14 Seminer sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Problemin tespiti, analizi ve çözümüne yönelik becerilerin kazanılması
2 Etkin bir literatür taramasının yapılma becerisinin kazanılması
3 Bilimsel rapor hazırlama becerisinin kazanılması
4 Sunum hazırlama becerisinin kazanılması
5 Etkin sunum yapma becerisinin kazanılması
6 Bilimsel çalışma yeteneğinin kazanılması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 30 30
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ertekin, C., Berker, N., Tolun, A., Ulku, D., Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunlar, Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, 2002
Yardımcı Kaynaklar 1. 50 Soruda Bilim ve Bilimsel Yöntem, (ed. Alâeddin Şenel), Bilim ve Gelecek Kitaplığı, İstanbul, 2012- 2. Bertrand Russell, Bilimsel Bakış, (çev. Funda Sezer), Say Yayınları, İstanbul, 2015. 3.Karasar N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler . Nobel.

Ders İle İlgili Dosyalar